BMW 518 E34: Visco koppeling 518 E34

Bouwjaar: 1991, Brandstof: LPG, Motorcode: M40

Heb hier al gelezen hoe je de visco koppeling kan testen en heb de test gedaan.
Met draaiende motor een krant tussen de fan gestoken en die stopt de fan dus ver versleten.
Mijn vraag is nu:

- ik heb hier nog een visco koppeling liggen met schroef erop van een E30 1800 M10 motor, past deze op mijn 1800 M40 motor?

Iemand ervaring mee?

Nog een vraagje:

Als ik de versnellingsbak in achteruit zet dan brand het lampje van de dimlichten op dashbord en de achteruitrij lichten branden niet, ook als ik mijn kofferdeksel open dan branden mijn nrplaatverlichting heel flauw en ook weer het lampje op dashbord van dimlicht.

Nog een vraag nu ik toch bezig ben:

Is dat normaal dat je wanneer de wagen op slot gedaan word met de sleutel ik dat telkens 2x moet doen want na de eerste keer gaan de sloten terug open enna de 2e keer zijn ze dicht


Voila, alles gesteld in 1 x :)

shady

Geplaatst door shady (0) , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

boccaccio (0), 16 jaar geleden

Ik heb het wel eens bij een audi gahad dat er op willekeurige plekken lampen gingen branden wanneer ik mijn kofferbak open deed, bleek toch verkeerd aangesloten te zijn door de vorige eigenaar.

shady (0), 16 jaar geleden

[quote=shady]Nog een vraagje:

Als ik de versnellingsbak in achteruit zet dan brand het lampje van de dimlichten op dashbord en de achteruitrij lichten branden niet, ook als ik mijn kofferdeksel open dan branden mijn nrplaatverlichting heel flauw en ook weer het lampje op dashbord van dimlicht.

Nog een vraag nu ik toch bezig ben:

Is dat normaal dat je wanneer de wagen op slot gedaan word met de sleutel ik dat telkens 2x moet doen want na de eerste keer gaan de sloten terug open enna de 2e keer zijn ze dicht


Voila, alles gesteld in 1 x :)[/quote]
Het probleem was dat in de bekabeling van de koffer ter hoogte van het linkse scharnier (waar de elect draden bijlopen) 2 draden onderbroken waren en daardoor slechte massa had en de bovenvermelde verlichtingsproblemen zicht voordeden zoals achteruitrij lichten,lampje op dashbord dat brand en nrplaatverlichting dat flauw brand.
Ook het probleem van het 2x moeten sluiten van wagen om toe te blijven van de cv is daarmee ook opgelost, slechte of geen massa lag ook aan de oorzaak dat de deuren niet van de eerste keer dicht gingen.
Daarom dat je altijd 2 x moest sluiten wouden de deuren met de cv op slot gaan, het is dus een waarschuwing dat er ergens op je wagen de cv niet werkt of dat er iets niet mee op slot gaat.

voila, weer iets opgelost :p

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.