close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: slecht lopende BMW 323ci

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2494 cm3

Hallo iedereen,

Wij hebben in de garage een slecht lopende BMW staan. Kwam binnen voor de katalysatoren die kapot waren. Katalysatoren dus vervangen en nu gaat constant het motormanagement lampje aan. Bougies gecontroleerd en vervangen want die waren niets meer waard. Het probleem was daarmee niet opgelost. Bekende erbij geweest die vaker aan BMW's heeft gesleuteld en die zei dat de uitlaat wel een verstopt kon zitten, dus uitlaat eraf gehaald, maar het probleem was daarmee nog niet over. Bij de BMW dealer geweest en die zeiden dat 2 van de bobines kapot waren, dus die hebben we ook allemaal vervangen.

We zijn nu ten einde raad en hebben geen idee meer waar het hem nu in moet zitten. Maakt niet uit of hij stationair loopt of dat je hem open trekt hij blijft een storing geven op of Integrator lambda 1 of 2 of Geen ontsteking cilinder 1, 2 en 3 of Geen ontsteking cilinder 4, 5 en 6 of een combinatie tussen de lambda sondes en de eerste of de tweede rij cilinders.

Kan iemand ons hier a.u.b mee helpen als iemand hier vaker mee te maken heeft gehad.

Gr. Gijs

Geplaatst door

GijsVerkoyen (0)
badge

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kennelijk een verkeerd mengsel (ik gok op te arm).
Dat kan komen door valse lucht - BMW is berucht om lekkages in de carter ventilatie.
Maar ook een defecte luchtmassa meter (die te weinig aangeeft) is een veel voorkomend probleem.

oldford 0
badge

13 jaar

[quote=oldford]Kennelijk een verkeerd mengsel (ik gok op te arm).
Dat kan komen door valse lucht - BMW is berucht om lekkages in de carter ventilatie.
Maar ook een defecte luchtmassa meter (die te weinig aangeeft) is een veel voorkomend probleem.[/quote]
Luchtmassameter is goed want dat hadden we al nagekeken.

Wa kunnen we doen aan dat arme mengsel dan?

De waardes van de lambdasondes zijn,
Rij 1: +/- 0.03 V
Rij 2: +/- 0.95 V

GijsVerkoyen 0
badge

13 jaar

Rij 1 is wel heel, heel erg laag. En rij 2 is een beetje hoog als dit een sonde is die maximaal met zo'n 1 volt werkt.
Pendelen de sondes? Is de lambdaregeling wel actief?
Wat zijn de waardes van de fuel trims?

Uitlaat lek die het signaal van rij 1 beinvloedt?

Hoe weet je dat de luchtmassa meter goed is? Hoe is dat gemeten?

oldford 0
badge

13 jaar

Geen idee wat de waarden van de fuel trims zijn :S
Kunnen wij die met een universele diagnosetester (Texa TxT met Texa Axone Pad) bekijken of kunnen ze dit alleen bij de dealer??
De uitlaat is ook lek vrij, want we hebben de uitlaat eraf gehad en gaf geen ander effect op het geluid na.

GijsVerkoyen 0
badge

13 jaar

de sondes pendelen ja en ze reageren goed op elkaar.

GijsVerkoyen 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.