BMW 3-Serie: Slecht starten s"morgens

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: E36

Ik heb s"morgens problemen bij het starten, het is net of ik een lege accu heb maar deze is nieuw.
Wanneer de motor na enkele minuten dan wel goed loopt, loopt hij ook als een zonnetje.
Wanneer ik de auto b.v om 6 uur s"middags weer bij huis neer zet, en de motor om b.v 11 uur
s"avons even start, is het s"morgens wel goed dus loopt hij direkt als een zonnetje.
Ik heb de auto laten uitlezen, maar ook hiet kwam niets uit. Zelf heb ik de koelfloeistof sensor
vervangen, en ik heb de brandstofdrukregelaar vervangen ook dit helpt niet.
Wannner iemand dit probleem bekent voorkomt zou ik dat heel graag willen horen of misschien zelf
hiermee bekent is.
Alvast mijn hartelijke dank.

BMW318is1998

Geplaatst door BMW318is1998 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

22 Reacties

BarryR (0) PRO, 15 jaar geleden

Ik begrijp uit je verhaal dat de motor dus slecht rond gaat. Als je al en nieuwe accu hebt en hij gaat nog steeds moeizaam rond dan zou je kunnen denken aan een slechte startmotor. Deze kunnen op een gegeven moment zwaar gaan draaien. Laat hem eens testen bij een revisie bedrijf.

groet,

barry

BMW318is1998 (0), 15 jaar geleden

Hallo barry, jij zecht de startmotor maar dan moet hij elke keer toch slecht starten!

Driver21 (0), 15 jaar geleden

hallo...
de motor zelf start wel goed alleen draait onregelmatig koud? of start motor heel traag en slaat de motor aan na een tijdje?

gr..

BMW318is1998 (0), 15 jaar geleden

De motor start wel op 800/900 toeren en draait na enkele minuten dan goed.
Dus hij pakt hem niet direkt hoog in de toeren wat normaal wel gebeurt.

Driver21 (0), 15 jaar geleden

dan is de startmotor goed...
wat je kan doen is even alle luchtslangen controleren op valse lucht...(evt scheuren)
en er zit een slang +/- 3cm dik op de kleppendeksel (bijna tegen de schutbord) en die loopt naar een zwart rond potje op je inlaathuis...die moet je ook even controleren als de heel zacht is dan is die wss gescheurd.
als dat alles goed is kan je nog je stationair stappemotor reinigen die zit tegen de gasklep aan..(zitte blokken met stekkers en je moet dan de rechter hebben )...
dit kun je even eerst doen want,
meestal als er 1van de sensoren niet goed doen zou de comp.die moeten opslaan en dat is nu niet het geval toch?
een lanbda-sonde zou ook invloed kunnen hebben om een vb te noemen

BMW318is1998 (0), 15 jaar geleden

de luchtslangen heb ik gecotroleerd op scheurtjes en de stappenmotor heb ik reeds gereinigd.
het zwart rond potje heb ik nog niet gecontroleerd, de lanbda-sonde heb ik reeds vervangen.

autocentre Verheijen (0) PRO, 15 jaar geleden

Hallo

Als je eens de weerstand meet tussen accu en motorblok(bij startmotor)?
Eventueel de plus kabel bij accu en startmotor los koppelen en de weerstand meten.
Mvg Harold

BMW318is1998 (0), 15 jaar geleden

en hoe hoog moet deze weerstand zijn?

BMW318is1998 (0), 15 jaar geleden

Ik heb nog een vraag, stel de stappemotor is vies dan moet de motor toch elke keer slecht starten en niet alleen
als ik voor de eerste keer op een dag start.

autocentre Verheijen (0) PRO, 15 jaar geleden

Je moet de multi meter op ohm zetten,de weerstand mag liggen tussen 0.1 en 0.5 ohm zijn.
Anders de verbindingen van de massa kabel schoonmaken.

Mvg Harold

BMW318is1998 (0), 15 jaar geleden

Bedankt Harold

Groet ron

BMW318is1998 (0), 15 jaar geleden

Ik heb nog een vraag, stel mijn stappemotor is weer vies dan moet de auto toch iedere keer bij het starten
slecht lopen?

autocentre Verheijen (0) PRO, 15 jaar geleden

Normaal gesproken wel,maar een vraagje,start de moetor slecht?of springt hij slecht aan?


mvg Harold

BMW318is1998 (0), 15 jaar geleden

De motor start wel, maar dan op een heel laag toerental, en heel onregelmatig. Dit gebeurd altijd wanneer ik de auto voor de eerste keer start van de dag. Wat heel vreemd is, wanneer ik de motor savonds nog even weer start en er verder niet in rijd, start hij vreemdgenoeg wel goed de volgende dag.

Groet Ron

autocentre Verheijen (0) PRO, 15 jaar geleden

Controleer dan toch maar de weerstand.

harold

BMW318is1998 (0), 15 jaar geleden

Hallo harold, maar kan het niet zijn dat b.v. het brandstof in het circuit terug loopt door een niet goed werkende
klepje of pomp?
Groet ron

autocentre Verheijen (0) PRO, 15 jaar geleden

Daar ga ik niet vanuit,gezien het probleem in het starten zit. dan zou je inplaats 5 sec 30 sec moeten starten en aanslaan.
de auto loopt goed als hij warm is.

Harold

ayyildiz18 (0), 15 jaar geleden

misschien loopt de brandstof terug? Retourklep plaatsen?

BMW318is1998 (0), 15 jaar geleden

Wat kan de oorzaak dan zijn dat de brandstof terug loopt?

Groet Ron

ayyildiz18 (0), 15 jaar geleden

Een Lek In Het Brandstofleidingsysteem. Is Met Oog Niet Waarneembaar.

BMW318is1998 (0), 15 jaar geleden

Harold vroeg of de motor slecht start of slecht aanspringt, maar het gebeurd wanneer ik de auto de eerste keer op de dag probeer te starten, dan is het net alsof de accu leeg is, en springt hij dan aan dan loopt de motor enkele minuten op 600/700 toeren en klimt langzaam even onder de 1000 toeren.

arwista (0), 15 jaar geleden

Of er blijven kleppen hangen door koolaanslag heb ik ook gehad bij mijn 523I

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.