Hallo,
ik heb hier een 525Ts ( E39 ) met 180dkm. altijd BMW onderhouden, eerste eigenaar.
Toen ik de auto kocht 2 weken geleden is er een andere brandstofpomp ( van de sloop ) op gegaan.
Er zat namelijk een storing in de vorige. Nu schommelt het stationair toerental soms. Je stopt auto loopt mooi en na een tijdje gaat ie onregelmatig draaien en schomelt het toerental. ( soms hoor ik ook iets ratelen )
Bij de BMW is de pomp opnieuw afgesteld met de computer en nu komt het minder vaak voor maar het probleem is er nog wel. Nu willen ze de pomp weer afstellen maar ik heb daar geen vertrouwen in
WIE KAN ME HELPEN!!!!!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarom weer de pomp afstellen als hij volgens hun 'goed' staat ? Dat snap ik ff niet..
Ratelen is zowiso niet goed! Deed hij dit ervoor ook al net zoals het schommelen in toerental ?
[quote=stefan84]Waarom weer de pomp afstellen als hij volgens hun 'goed' staat ? Dat snap ik ff niet..
Ratelen is zowiso niet goed! Deed hij dit ervoor ook al net zoals het schommelen in toerental ?[/quote]
ja dat afstellen snap ik dus ook niet.
dat ratelen is misschien een ander probleem hoor
en ik weet niet wat hij eerst deed.
de auto is afgeleverd met een servicebeurt en toen is me verteld dat de pomp is uitgewisseld ivm een computerstoring.
ook is verteld dat de nieuwe pomp is afgesteld. toen ik terug ging hebben ze dat opnieuw gedaan en nu willen ze dat nog eens doen.
Je kunt het electrische deel van zoeen pomp op 'tijd' zetten. Er zit een sleper in dat deel en daar waar hij contact maakt is een pomp vaak versleten waardoor
hij kan gaan pendelen. Een 2e hands pomp zal niet veel beter zijn. ze kunnen ook alleen het electrische deel vervangen. Mechanisch gaan deze pompen niet vaak stuk.
gr Martin
525 TDS ketting misschien uitgerekt komt nog wel vaker voor bij 525 tds
[quote=GJBAutos]Je kunt het electrische deel van zoeen pomp op 'tijd' zetten. Er zit een sleper in dat deel en daar waar hij contact maakt is een pomp vaak versleten waardoor
hij kan gaan pendelen. Een 2e hands pomp zal niet veel beter zijn. ze kunnen ook alleen het electrische deel vervangen. Mechanisch gaan deze pompen niet vaak stuk.
gr Martin[/quote]
het lijkt er op dat als hij dat lichte ratelgeluid maakt dat dit ter hoogte van de startmotor is maar ik kan het moeilijk een positie geven
[quote=CIVICCOUPE66]525 TDS ketting misschien uitgerekt komt nog wel vaker voor bij 525 tds[/quote]
dit is een td maakt dat nog verschil??
Dat ratelen is een beetje moeilijk, maar dat heeft niets te maken met het pendelen.
Als het pendelen voor het vervangen van de pomp er niet in zat zal het waarschijnlijk
niet een probleem van een uitgerekte ketting zijn. TD tov TDs maakt voor de ketting
niets uit.
gr Martin
[quote=GJBAutos]Dat ratelen is een beetje moeilijk, maar dat heeft niets te maken met het pendelen.
Als het pendelen voor het vervangen van de pomp er niet in zat zal het waarschijnlijk
niet een probleem van een uitgerekte ketting zijn. TD tov TDs maakt voor de ketting
niets uit.
gr Martin[/quote]
net contact gehad met een monteur van BMW en omdat alleen het electronische gedeelte van de pomp is vervangen zegt hij dat dit waarschijnlijk niet goed komt omdat er veel problemen zijn met deze pompen. Weer een ander zegt dat de pomp bij bosch moet worden afgesteld en dat dan het probleem is verholpen, de ratel zou in de pomp zitten. Toen ik mijn verhaal vertelde wist deze man meteen te zeggen wat de wagen deed dus schommelen in stationair en soms een rateltje. ik weet niet meer wat ik moet geloven. de ene zegt kompleet nieuwe pomp en een ander zegt dat ondanks dat de pomp nu uit onderdelen van 2 pompen bestaat dat deze nog steeds goed kan worden afgesteld.
In je eerste bericht gaf je aan de de hele pomp vervangen was. Als alleen het electrische deel is vervangen dan komt het afstellen
daarvan heeel erg precies. En als er een 2e hands pomp of electrisch deel is opgekomen kan het heel goed daar van komen omdat
de banen in het electrische deel zitten bij een 2e hands deel heel goed ook versleten kunnen zijn.
Als het ratelen ook uit de pomp komt dan zou ik voor het vervangen van de hele pomp gaan. Wel een dure optie. Je kunt hem ook
laten repareren maar dat zal ook niet goedkoop zijn.
Je kunt hem eraf halen en weg brengen naar een Bosch diesel specialist en hem daar laten controleren en eventueel laten repareren.
Zij kunnen hem ook voor je demonteren en monteren.
gr Martin
[quote=GJBAutos]In je eerste bericht gaf je aan de de hele pomp vervangen was. Als alleen het electrische deel is vervangen dan komt het afstellen
daarvan heeel erg precies. En als er een 2e hands pomp of electrisch deel is opgekomen kan het heel goed daar van komen omdat
de banen in het electrische deel zitten bij een 2e hands deel heel goed ook versleten kunnen zijn.
Als het ratelen ook uit de pomp komt dan zou ik voor het vervangen van de hele pomp gaan. Wel een dure optie. Je kunt hem ook
laten repareren maar dat zal ook niet goedkoop zijn.
Je kunt hem eraf halen en weg brengen naar een Bosch diesel specialist en hem daar laten controleren en eventueel laten repareren.
Zij kunnen hem ook voor je demonteren en monteren.
gr Martin[/quote]
Donderdag ga ik naar de garage, deze demonteren de pomp en brengen deze naar bosch om af te stellen. we zullen zien wat het opleverd.
Deze man wist in ieder geval wel precies te vertellen wat de auto nu doet en verzekerde mij dat het enkel en alleen afstellen is, ben benieuwd
Inmiddels bij de bmw geweest volgens de computer pomp defect.
Volgende week komt er een andere op pfff duur grapje
Heb vandaag een pomp van een schadewagen over laten zetten bij een onafhankelijke bmw garage.
Zelf de pomp gehaald bij een bmw onderdelen specialist. ( pomp met garantie )
Het probleem blijft het zelfde wie kan mij helpen??????
Inmiddels weer terug geweest bij de garage en bij bosch.
Pomp is perfect in orde, pomp staat goed op tijd, geen kabelbreuken e.d. te vinden
wat de f... is nu nog mis??
het kan toch niet zo zijn dat dit aan de speling op de ketting ligt??
HELP MIJN GELD RAAKT OP DOOR DEZE DUIVELSE AUTO
hoihoi,
ik zit met vergelijkbaar probleem, bij mij schommelt stationair toerental ook, zeker wanneer ik airco of binnenverluchting aanzet! Geld voor demonteren, reviseren en opnieuw monteren van de pomp heb ik niet, heb wel een dieselpomp op overschot liggen...
bij mij begon de schommeling nadat ik versterkers en woofer had aangesloten, helaas liep dit int begin wat mis. De plus stond op de min en heb zo zeker een tiental keer plong doen springen. Uiteindelijk vond ik fout, werkte audio maar bij belasting van motor, zoals ruiten op en neer, lichten aan/uit,airco aanzetten en vooral bij binnenverluchting schommelt motor, soms precies alsof ie op 5cilinders draait, soms gewoon,plots schommelen...dit alles op stationair niveau, niks last van wanneer ik rij...probeerde al vanalles, nieuwe accu(100Ah), nieuwe dynamo, verse dieselopvoerpomp, aarding verbeterd etc...nu lees ik dat er 2 delen aan de injectiepomp zijn, zou ik het electrische gedeelte van mn pomp op overschot kunnen overzetten op de auto?
misschien deed de 1600watt aan audio dit deel wel flippen?
it sounds to be the case, please let me know if this is possible
mvg
william
14 jaar
Hallo Armand,
Ik kan je alleen mede delen dat ik ook een rammel heb gehad, die door een versleten krukaspoelie werd veroorzaakt. Klinkt heel ernstig, maar is het niet. De krukas poelie zit op de buitenkant van de motor en kan zonder al te veel gekkigheden worden vervangen.
Verder ben ik het met je eens dat het een fijne auto is, maar owee als er iets is dan klinkt de kassa alvorens je begint. Succes, Kees
14 jaar
heb ook nog steeds last van schommelend stationair toerental, probleem stelt zich enkel als ik de ventilator aan zet, dan voel ik het geschommel door invloed van bv ruiten open of dicht doen, airco of binnen verluchting aan zetten (blijvend!), zowel de lichten en andere. Blijkbaar zouden de relais in de MKV wel bust kunnen zijn, de zekeringen heb ik al nagekeken, de relais vervang ik als ik er heb (zoeken maar). Blijkbaar zou de witte voor algemene power staan en een oranje voor de dieselpomp, deze toch is vervangen, wieweet? staat een nieuwe dynamo op, nieuwe waterpomp, nieuwe visco koppeling, geen fouten bij uitlezen systeem bijBosch, en toch lijkt het me een electronisch probleem te zijn, er word precies niet 100% geaard, i ll keep u posted
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar