Heb enkele weken een prachtige 525 Tds gekocht, heel tevreden, maar soms wil hij 's morgens moeilijk starten, ongeacht of het warm of koud is, heeft 200.000 km en altijd bij BMW in onderhoud geweest (volgens boekje), éénmaal gestart verder geen problemen meer. Ik heb de indruk dat hij dit euvel heeft als hij voor de inrit overnacht( inrit is niet helemaal waterpas). De tank is altijd meer dan half gevuld. Enige suggesties?
Geplaatst door EddyD (0) , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
9 Reacties
Alex218 (0) PRO, 18 jaar geleden
moeilijk zoeken.. gloeisysteem lijkt me een hoofdverdachte
RoelV (0) PRO, 18 jaar geleden
Het kan ook zijn dat de brandstof terugloopt als hij lang stil staat en daardoor moeilijk start. Je zou dit eens na kunnen kijken. Aanvoerslang eraf als hij lang stil gestaan heeft en starten, Als er direct diesel uitkomt is dat het in ieder geval niet.
EddyD (0), 18 jaar geleden
gloeisysteem lijkt mij in orde omdat als hij aanslaat hij normaal draait, alleen soms heeft hij die kuur. toch bedankt
RoelV (0) PRO, 18 jaar geleden
Nou dat daarom het gloeisysteem goed is kun je toch niet helemaal stellen. Als je wilt weten of de gloeispiralen kapot zijn, kun je ze er het beste uit halen en er 12v opzetten.
EddyD (0), 18 jaar geleden
Aan Roel,(tip1) nu je het zo formuleert, denk ik dat dit het proberen waard is, als hij niet aanslaat, en ik pomp met de gas enkele malen, slaat hij aan en draait mooi rond. bedankt voor de tip
RoelV (0) PRO, 18 jaar geleden
Graag gedaan Eddy, maar toch werkt het niet helemaal zo. Als je namelijk met het gas pompt gebeurt er namelijk niks (als de motor niet loopt), de brandstof wordt opgevoerd door en pomp. Daar kun jij niks aan oppompen met je pedaal om het zo maar te zeggen.
BMW- technieker Davy (0) PRO, 18 jaar geleden
Te weinig debiet van de opvoerpomp in de tank.
verlies aan de lekleidingen van de verstuivers of dichting van de hoge-drukpomp.
EddyD (0), 18 jaar geleden
Hallo, ben een tijdje in buitenland geweest, maar hier het verder relaas, gloeiers uit laten nemen en testen, alles ok.
Alle aanvoer en afvoerleidingen laten kontroleren, alles ok.
Einde raad nagedacht wanneer hij dit de eerste keer deed en ik kwam tot de conclusie dat ik de dag ervoor bij Oeral getankt had (een witte pomp). De mechanieker stelde voor om een zuiveringsproduct toe te voegen aan de diesel en af en toe eens goed optrekken in derde versnelling. Nog enkele keren wat problemen gehad, maar nu na ongeveer 500 km rijden lijkt alles in orde :)
stefaan11094 (0) PRO, 18 jaar geleden
hallo
hebben dit ook al verschillende malen tegengekomen, de retourleidingen van de injecteurs vernieuwe