Op het linker voorwiel is wat speling waar te nemen als je het wiel van de grond tilt. De speling is alleen horizontaal, verticaal is geen geen speling waar te nemen. Volgens een locale autogoeroe hier, heeft dat te maken met een stuurstang. Mogelijk wordt bedoeld een stuurstang met daaraan een versleten koppeling, want een kromme stuurstang zou mijns inziens nog geen speling opleveren, hooguit een probleem met de uitlijning. Als je over hobbelig terrein rijd hoor je het wiel heen en weer klapperen.
Wat zou er in dit geval vervangen moeten worden?,
Alvast maar weer bedankt,
Rob
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik zou je stuurkogels en ophangingsgewrichten eens nakijken.
speling, gescheurde rubbers,...kan de oorzaak zijn.
Ik heb eens even nader gekeken. Vanaf het kniegewricht bij het wiel loopt de (stuurstang?) naar een kogelgewricht (stuurkogel?) hier treed de speling op. Wat moet er dan vervangen worden? Overigens lekt er ook vloeistof uit de stuurbekrachtiger (moet ik een keer in de maand bijvullen), mogelijk houd het een verband met het ander.
Rob
17 jaar
stuurkogel vervangen dan hé.
en ineens allebei, als je dan toch bezig bent.
best eerst aftekenen tot waar de moer staat op de draadstang,
kogel lossen, eruit tikken, losvijzen.
lekkage aan je servo kan vele oorzaken hebben.
controleer je leidingen op barstjes, aansluitingen,...
indien de olie uit je stuurhuis zelf komt, zit je waarschijnlijk met een
pakking die versleten is. Pakking kost op zich niet zo veel,
maar stuurhuis/servo demonteren is geen lachertje!
En een stuurhuis zelf is ook niet goedkoop!
succes
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar