Ik heb sinds enige tijd een BMW 318 TDS uit '96 welke erg slecht start, 3x gloeien is nodig om de auto enigzins aan de praat te krijgen. Als de motor eenmaal loopt is er verder niets aan de hand. Bij een warme motor moet ik 1 a 2x gloeien om de auto te starten. Er komt dan ook een grote blauwe rookwolk uit de uitlaat. De gloeibougies/brandstof(retourleidingen) zijn al vervangen maar dit lost niets op. De computer zal binnenkort uitgelezen worden ik hoorde dat als het de brandstofpomp betreft het een heel erg duur grapje wordt. Weet iemand wat zo'n ding 2dehands kost?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kijk maar in je mailbox
nee dat weet ik niet maar hoe is de compressie van de motor want een diesel moet absoluut een goede comp hebben om aan te slaan
suc jan
Brandstofpomp in de tank al gecontroleerd?De inspuitpomp defect komt weinig voor,compressie wel meten voor je dure dingen gaat doen!
nee das nog niet gecontroleerd, ik zal zekers ff zorgen dat dat gebeurt. Weet iemand in de buurt van Zwolle een goede garage die BMW's doet? Behalve de BMW dealer dan?
20 jaar
Pomp komt vaker voor.
Het kan zijn dat de electronica die op je pomp is, versleten is.
Deze geeft verkeerde waardes door waardoor hij slecht aanslaat en de opvoertank niet aanstuurt waardoor er lucht in het systeem komt.
Bij een goed dieselrevisie bedrijf kun je dit laten reparen, de kosten zij rond de 8 a 900 euro.
De pomp hoeft er niet voor gedemonteerd te worden. Als men over de juiste apparatuur beschikt is dit aan de auto af te stellen.
Dit is een vaak voor komend eufel van bosch pomp. Het werkt nog met sleep kontaktjes over een print plaat erg storingsgevoelig.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar