BMW 3-Serie: starten op 3 cilinder en erg roken

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Goededag

Het gaat hier om een Bmw E36 1.6 Coupe

Ik heb het volgende probleem:

Als ik hem smorgens vroeg start draaid die op 3 cilinders (dat doet die ongeveer 10 sec...daarna loopt die mooi op 4 cilinders) en hij rookt heel erg maar dat gaat weg na ongeveer 2 minuten te hebben gereden.
en als ik blijf rijden en de motor is redelijk warm begint die af en toe te stotteren en doet die wat hij wil ( of hij gaat heel laag toerendraaien ook al geef je gas, of hij gaat schokken/pruttelen).

als ik hem ongeveer na 1 uurtje weer start nadat ik hem heb uitgezet loopt die 3 sec. op 3 cilinder en daarna weer mooi op 4

Kan iemand mij helpen ???

Andy

bmwcoupe94

Geplaatst door bmwcoupe94 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Andy

Verbruikt hij toevallig ook koelvloeistof ? dan waarschijnlijk je koppakking / kop die het probleem veroorzaakt.

Welke kleur is die rook die eruit komt ? zwart kan een teveel aan benzine zijn..

Gr Stefan

bmwcoupe94 (0), 14 jaar geleden

Ja daar heb ik ook al aangedacht maar dan moet ie toch constant roken ? hij verbruikt inderdaad een beetje koelvloeistof maar dat heeft hij van te voren ook al gedaan, iedere maand nog geen halve liter bijvullen en de koppakking is trouwens vorig jaar al vervangen. ik was zelf aan de ECU het denken heb namelijk net gelezen dat die type bmw vaker last heeft van de ecu dat ze vochtig zijn geworden

Andy

stefan84 (0), 14 jaar geleden

De ECU zou kunnen door vocht e.d maar lijkt me nu niet het geval,aangezien hij het maar even doet.

Koppakking zou zeker kunnen,ook al is deze vorig jaar vervangen,door kvs in de cilinder,kan er geen goede verbranding ontstaan waardoor hij even op 3 poten loopt en je de rook ziet!

De kvs moet toch ergens heen.

Laat het systeem eens onder druk te zetten om eventeel een lekkage op te sporen,ook kunnen ze met een snuffelaar erboven controleren of er uitlaatgassen in het koelsysteem zitten,dan ben je zo achter het probleem..

Zijn de slangen het s'morgens/en bij warme motor ook hard van de druk ? ( de slangen van de radiator )

Gr Stefan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.