BMW 5-serie 2002: Startmotor tikt alleen nog

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat

Goedendag, ik zit met het volgende probleem,
Heb gisteren de bougie’s vervangen van mijn auto een BMW 525i van bouwjaar 2002. Ik dach een m54 motor.
Tijdens het vervangen kreeg ik telefoon en heb daarna alles weer dicht gebouwd er zeker van te zijn dat ik alles weer goed in elkaar heb gezet.
Heb de auto gestart en deze liep daarna heel slecht. Heb deze weer uitgezet. Weer gestart liep nog slecht. Toen wou ik het nog een keer proberen maar wou die niet meer starten. De startmotor tikt alleen nog maar. Heb de motor afdekking er weer afgehaald en bleek dat ik de de stekkers van de laatste 3 bobines was vergeten aan te sluiten. Alles weer in elkaar gezet maar start nu dus helemaal niet meer. Dacht nog aan een zwakke accu dus een booster erop gezet maar de startmotor tikt alleen nog maar. Ook als je de sleutel vast houd blijft die door tikken. Is nu toevallig mijn startmotor kapot of kan het een electronisch probleem zijn? Heb de auto uit gelezen met een hobby uitleesaparaat maar deze geeft geen storing. Motor storing lampje brand ook niet. Wat kan het zijn?

Mvg. Joey Walda

waldajoe

Geplaatst door waldajoe (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

limbra (530), 1 jaar geleden

Accu leeg is mijn eerste gedachte, meet de accuspanning eens met een multimeter,
Als de accu helemaal leeg is kan het gebeuren dat een startbooster ook geen goed effect meer heeft,
beste kun je dan de accu opladen met een druppellader,
en hopen dat de accu nu niet overleden is.

    Heb de accu vanacht opgeladen. Vanavond is kijken of die start. Bedankt voor uw reactie - waldajoe (0), 1 jaar geleden

mod64 (0) PRO, 1 jaar geleden

Ik zou ook eens de massakabel tussen motorblok en carrosserie controleren, moeren goed vast en geen corrosie. Een slechtere massaverbinding zorgt voor meer problemen als de accu zelf ook slecht wordt.

    Ga ik naar kijken. Bedankt voor uw reactie - waldajoe (0), 1 jaar geleden

PeterK011 (10), 1 jaar geleden

Mss stonden de 3 cilinders (waar de bobines niet aangesloten waren) vol met benzine en krijg je dus de motor niet meer rond. Bougies verwijderen en cilinders eens uitblazen zodat alle benzine er uit is (indien benzine aanwezig)

    Daar zat ik ook al aan te denken. Ik heb de motor met de hand rondgedraaid en deze is los. Bedankt voor uw reactie - waldajoe (0), 1 jaar geleden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.