Hallo allemaal,
Sinds kort een BMW 528i uit 2012 gehaald met 156dkm. Echter ondervind ik nu al problemen…
Het begon met het af en toe haperen bij vol gas.
Nu als ik iets te veel gas geef besluit de bmw een 3 cilinder te worden. Hij schakelt een cilinder uit maar meestal springt die bij zodra ik de auto opnieuw start. Motorlampje blijft wel branden onlangs dat de cilinder weer meedoet.
Mijn vraag is hoe ik het probleem het beste kan opsporen voordat ik meteen alle bougies en bobines ga vervangen. Hoe kan ik het problem opsporen en nog belangrijker hoe kan ik het VOORKOMEN?
Iemand suggesties? Ik hoor het graag.
Mvg,
Edwin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
laat een diagnose doen op bijvoorbeeld
- Luchtmassameter
- Bobines
- Bougies
Zou beginnen bij het laten uitlezen met BMW ISTA en terugzoeken welke cylinder nu minder presteert. En dan in die lijn bijv de bobine wisselen tussen de verdachte cylinder en de goedwerkende cylinder. Als het probleem dan meeverhuist heb je de oorzaak ook bevestigd.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
1 jaar