BMW 3-Serie: startproblemen BMW 316i E36 1994

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 316I m 43?

hey mensen,

ik zit met het probleem met mijn BMW.

wanneer ik mijn auto voor het eerst van de dag start pakt hij met moeite aan maar het wil wel, maar als ik hem daarna uit zet en weer probeer te starten krijg ik de motor nooit weer aan de praat,
heb inmiddels 'ontstekings' sensor schoongemaakt, en bougie kabels gecheckt en toen deed hij het voor een halve dag weer goed. nu weer de zelfde problemen.

heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Groeten Gerald

GeraldRP

Geplaatst door GeraldRP (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Gerald,

Ik neem aan dat de startmotor heel traag rond gaat ?

Hoe is de staat van de accu ? Meet eens het voltage ervan en noteer dat, laat dan iemand de auto starten en kijk hoever het voltage zakt, komt hij onder de 10 a 10,5 volt dan is de accu slecht of kapot en dient vervangen te worden.

Gr Stefan

GeraldRP (0), 13 jaar geleden

stefan,

de startmotor draai op gebruikelijke snelheid voorzover ik kan bedenken/horen, maar zal voor de zekerheid wel even testen.

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Als de motor wel snel genoeg rond draait maar hij moeizaam aanslaat kan dat vanalles zijn.

Als je dan toch bezig bent, meet dan even de weerstand van de koelvloeistof temp sensor bij koude en warme motor, als de weerstand ervan teveel afwijkt kan het mengsel veel te arm of net te rijk zijn waardoor dit ook kan ontstaan.

Verder kun je de inlaat en slangetjes ervan eens op lekkage controleren,

Is dit alles in orde, zou ik hem eens uitlezen en de sensoren bekijken.

Gr Stefan

friodeljaneiro (0), 13 jaar geleden

de waardes van je ect (engine coolant temp) sensor zijn volgens het bentley service manual bij
-10 graden c --- 7 - 11.6 Kohm
20 graden c --- 2.1 - 2.9 Kohm
80 graden c --- 0.27 - 0.40 Kohm

let wel op dat je de goede sensor pakt volgens mij is het de voorste gezien vanuit de auto naast cilinder #1.

ik zit namelijk met een zelfde soort probleem alleen bij mij was het de sensor niet maar je weet nooit.

pruts2 (0) PRO, 12 jaar geleden

Is hier al een oplossing voor gevonden?

MVg arie

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.