auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie: te laag CO-waarde BMW e36 M3

Bouwjaar: 1994

Hallo allemaal...

Ik zit met een vervelend probleem...

Ik ben in bezit van een BMW e30 van 1986 waar ik een BMW M3 3.0 M3 motor heb ingebouwd.
Sinds de inbouw loopt de motor alles behalve optimaal.

Ik heb er AlphaN software in zitten...dezelfde software als waar ik 5 jaar mee gereden heb in mijn vorige e36 M3
Ik heb een 3,2 kilo UUC vliegwiel gemonteerd
Spruitstuk hand laten maken bij EPS

Verder heb ik laatst de kleppen laten stellen...gaskleppen synchroon laten stellen, en er is een temeratuursensor vervangen.

Hij loopt nu voor 80% denk ik...

Bij lage toeren houd hij in..loopt hij niet goed stationair..en bij hoge toeren gaat het relatief beter..maar nog lang niet optimaal.
Nu denk ik dat de plug&play software niet goed matched met het lichte vliegwiel en spruitstuk...dus 19 mei laat ik software op maat maken .

Maar....de CO-waarde is nu maar 0,2%...terwijl hij met negenoeg dezelfde set-up bij mijn M3 7,5 % was.

Wat zou nou de oorzaak kunnen zijn van het lage CO-waarde ?

Geplaatst door

M3powerrrr..... (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

7,5 % is wel wat hoog he..

Heb je nog de originele software liggen om die te testen ?

Het vliegwiel en spruitstuk zal geen invloed hebben op het rare gedrag van de motor, hij hoort gewoon goed te lopen.

Maar de kleppen gesteld ? Volgens mij zijn deze gewoon hydraulisch ??

Heb je hem al eens uitgelezen ? Of de meetwaardeblokken bekeken ?

Weet je toevallig welke temp sensor vervangen is, die voor de ECU of die voor de meter op het dashbord ?

stefan84 0

14 jaar

Nee is niet hoog 7,5% want de AlphaN software komt uit de racerij..en daarom loopt hij altijd iets te rijk.
De M3 liep er iig als een kogel mee...

Het zou kunnen zijn dat het spruitstuk niet berekend is op de motor....wat het rotte lopen verklaard.
Het originele spruitstuk kon ik niet kwijt namelijk, en zodoende heb ik er 1 op maat laten maken met een iets grotere diameter.

Nee in een M3 zitten geen hydraulische kleppen maar natrium gevulde.

De temperatuursensor van de dme is vervangen..evenals de gaskleppotentiemeter.

[quote=M3powerrrr.....]Nee in een M3 zitten geen hydraulische kleppen maar natrium gevulde.

.[/quote]
Stefan bedoeld de klepstoters, niet de kleppen zelf...

Hans4040 1435
badge vip badge

14 jaar

[quote=Hans4040][quote=M3powerrrr.....]Nee in een M3 zitten geen hydraulische kleppen maar natrium gevulde.

.[/quote]
Stefan bedoeld de klepstoters, niet de kleppen zelf...[/quote]
Oke..dan nog zijn ze niet hydraulisch ;)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.