close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 5-Serie: Stationair bij gasgeven op te veel benzine, minder vermogen

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 520i

Ik heb het volgende probleem:
Soms (steeds vaker) als ik de auto start en daarna stationair laat lopen en ik geef daarna gas, dan lijkt de motor even op 5 cilinders of even te veel benzine te krijgen, daarna loopt hij wel weer goed, al lijkt het of hij minder snel in toeren stijgt... Tijdens het rijden heb ik duidelijk het gevoel dat ik minder vermogen heb. ook hikt de auto af en toe (geen vast patroon).
Als ik de motor uitzet en even wacht en daarna weer start... pakt hij vanaf stationair wel goed op.. en rijdt de auto naar behoren.. het haperen is weg.
Wat er ook wel eens voorkomt is dat als de auto een tijdje stationair draait, de motor ineens uitgaat. Hij start wel weer gewoon...
Is dit euvel nou de beruchte sensor (nokkenas/ krukus) kwestie? Of is het heel iets anders. wie o wie herkent dit probleem en kan zeggen wat dit is?
Alvast bedankt!

Geplaatst door

JRHertog (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Op 5 cylinders lopen en te veel benzine krijgen (of te weinig) ligt niet aan de krukassensor.
Kennelijk is er meer aan de hand.

Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
BMW's zijn berucht om lekkage in het carter-ventilatie systeem.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot de katalysator.

Als dat allemaal goed is, laat de dealer dan de sensoren uitlezen en de signalen controleren.
Is het probleem met de koude start? Dan de auto de avond van te voren brengen.

oldford 0
badge

14 jaar

Maakt niet uit of motor koud of warm is. Het rare is, wanneer het probleem zich voordoet en je herstart de motor is het probleem verdwenen.. Dus ik denk dat het iets elektronisch zou moeten zijn.. anders zou het probleem zich altijd voordoen..

JRHertog 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.