auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 5-Serie: BMW 530d E60 2004 weinig vermogen bij wegacceleren met warme mot

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: M57 306D2

Beste Mensen,

Ik heb het volgende probleem met een Bmw 530d uit 2004. Als de motor warm is na een snelwegritje en daarna weg wil rijden bij stilstand geeft de auto geen volledig vermogen. Pas na enkele seconden krijg je alle vermogen eruit los. Hij inhaleert ook af en toe als hij stationair draait. En de uitlaat maakt ook nog een extra brommende geluid als je wegrijdt.

Hij heeft 2 keer de storing gekregen : - Motorstoring ! Vermogenverlies
- Hoge uitstoot !

Uitgelezen:

- EGR ( gereinigd)
- 6 gloeibougies ( vervangen, alle pakkingen inlaatspruitstuk ook vervangen )
- raildruksensor voorste ? ( kost 159.- euro ik wil zeker weten of dit het is )
- Running controller nog wat ..
- Roetfilter

Alles uitgelezen en daarna geen foutcodes meer, maar die bovengenoemde klacht houdt aan.....

Iemand met hulp ?

Geplaatst door

AutoBaanCenter (0)
badge

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

is dit nog de type waarvan de roetfilter om de 2ton vv moet worden? miss dat ie dicht is gaan zitten als je al meer dan 2ton op de teller hebt...

Driver21 0

14 jaar

Volgens de boordcomputer heeft ie nog 100.000KM te gaan ... Ik denk niet dat het daaraan ligt. Uit de uitlaat komt genoeg lucht eruit.

en temperatuursensoren zijn die ook goed? omdat het probleem bij warme motor is...

Driver21 0

14 jaar

Resul,

Ik denk dat dit te maken heeft met je roetfilter. Let niet op de boordcomputer dat ie pas over 100.000 km moet worden vervangen, waarshijnlijk heeft de auto veelal korte rittten gemaakt, waardoor deze haast bijna verstopt. En op de snelweg rijd je op lage toeren, wat de roetfilter niet ten goede komt. Hierdoor raakt deze nog extra belast en verstopt.

Wat jij omschrijft met optrekken, bromgeluid etc is het renegratieproces van dit filter dat dan niet kan worden voltooid.

Er bestaan een aantal opties wat je kan doen om dit te verhelpen:
- Nieuwe roetfilter bij de dealer, kosten +/- 1500 euro.
- Roetfilter laten schoonmaken dmv verschillende brandingsprocessen bij een gespecialiseerd bedrijf. Kosten +/-700 (inclusief metingen en programmeren).

En als laatste optie, wat ik ook bij mijn eigen 530d uit 2004 heb gedaan is: Ga de snelweg op en rijd een half uur lang door in zijn 3e / 4e versnelling, zodat je hoge toeren maakt en de uitlaat en filter goed warm worden. Zo verbrand je een groot deel van de roetdeeltjes in je filter die de vertstoppingen veroorzaken, weer weg. Je ''blaast'' dan als de ware je filter weer ''schoon''.

Succes! en wil je je bevindingen weer met ons delen?

Groet Yusuf

Black Sea 0

14 jaar

Of rij even zonder roetfilter? Gewoon een pijp ertussen?

marcel7031 0
badge

14 jaar

Goedenavond Mensen,

Ten eerste bedankt voor het meedenken.

Ik heb diverse keren laten uitlezen en wordt er eigenlijk niet wijzer van. Koude motor of niet 100% warme is er helemaal niks aan de hand.

Inderdaad het gebrom begint bij een rustige snelweg, ...

Ik heb het afgelopen weekend 30 minuten lang 240-250 gereden ( in duitsland) , en toen ik weer in rotterdam thuis bij het stoplicht richting mijn huis reed had ie idd geen inhoudingen . Maar thuis voor de deur liet ik hem paar minuten uitlopen begon ie stationair weer te stotteren en onregelmatig te lopen.

Ik heb hem vandaag uitlaten lezen bij F.Breeman, kwam ze er mee dat ik eerste de brandstoffilter moest vervangen die ik al 3 weken geleden heb vervangen.
Er kwamen allerlei dingen uit als Raildruk te laag en andere dingen te hoog.

Ik heb de AGR druksensor vervangen en de elektroventiel van de inlaatkleppen ook vervangen. Dit volgens een BMW specialist. Maar de klachten blijven aanhouden.
Ik wil ook de raildruksensor vervangen maar je hebt er 2 die per stuk 170 euro p.stuk kosten.

Ik wil vrijdag vertrekken richting Turkije maar durf niet echt aan omdat ik denk dat ie ergens halverwege de Balkan landen ermee gaat kappen.

Ik denk zelf ook dat het ergens bij het uitlaatsysteem licht maar kan er gewoon niet zeker van zijn......

ik wacht af ....

[quote=AutoBaanCenter]voor de deur liet ik hem paar minuten uitlopen begon ie stationair weer te stotteren en onregelmatig te lopen.

Er kwamen allerlei dingen uit als Raildruk te laag en andere dingen te hoog.[/quote]
Denk eerder dat je een brandstofprobleem hebt hoor, verstuiver in de mist of een inlinepompje die de opbrengstdruk niet haalt, dit komt veel vaker voor dan de genoemde sensoren of een verstopt roetfilter.

Arnold684 0
badge

14 jaar

off topic, maar wel erg interessante info; de roetfilters kan je 9 van de 10 keer gewoon weer laten reinigen en terugmonteren. Meer info; stuur maar een berichtje

Alex218 0
badge

14 jaar

Haal de stekker van de luchtmassameter eens los en dan rijden?????

iwalker 0
badge

14 jaar

hmm... die druksensoren gaan bijna nooit kapot :s had hij deze ook uitgelezen de waardes want als ze echt kapot zijn kan je dat meteen zien...het is niet zo dat die dingen slechter gaan meten.

als je raildruk niet goed is zou ik je druk van de inline pomp even controleren die kan wel kracht verliezen en je verstuivers testen
zou ook je roetfilter kunnen zijn maar dan krijg je geen storing op raildruk lijkt mij

Driver21 0

14 jaar

hoe lang is het geleden dat het filter van de carterontluchting is vervangen?
daar komen de meest wazige klachten uit voort. zo ook, geen vermogen

Mausx 0

14 jaar

Heren,

Heb hetzelfde probleem met mijn bmw 525d.
Heb eerst de dieselpomp laten riviseren. Dacht dat het opgelost was, maar helaas.
Denk dat het mijn roetfilter is maar twijfel nog omdat het mij is opgevallen dat hij dat soort haperen meer doet naargelang mijn dieseltank mindert (???). Vooral als de boordcomputer minder dan 150km te rijden aangeeft.
Denk dat ik mijn tank eens volledig ga ledigen (zoveel mogelijk vuil eruit), nieuwe diesel erin en dan eens een rit ga maken in 3de of 4de om hem extra proper te blazen.
Ben dan benieuwd naar het resultaat. Zal u op de hoogte houden.
Als het dat niet is, vrees ik ook dat het de roetfilter is.

Tank nochtans altijd in eerste plaats bij Q8 en in tweede plaats Shell.


Groeten, Mirlot

mirlot 0

14 jaar

roetfilter kan je ertussen uit halen en een speciaal op maat gemaakte pijp monteren (heb ik liggen)
ik denk dat ddat het hele probleem is

kadir 0
badge

14 jaar

Vervang beide brandstof-opvoerpompjes maar eens, doet wonderen! Check ook eens of de vacüum-slangetjes die onder het imlaatspruitstuk lopen niet poreus en hard zijn geworden, hierdoor werken die regelkleppen ook niet helemaal lekker meer en dan loopt 'ie zeker niet 100%

alex36dpdr 0

14 jaar

Indd. de brandstof opvoerpomp kan het zijn (pomp in de tank zelf), heb ik destijds ook gehad. kenmerk; slechter lopen naarmate de tank onder 1/4 niveau komt, vooral ook in scherpe bochten. Had tevens last van afslaande motor vlak voor het gaan branden van reserve lampje.

Auto was tevens stukken sneller bij het vernieuwen hiervan. (oplossing meer passen bij Mirlot)

Peter635csi 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.