close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: Stationair onregelmatig en uitvallen Motor

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 318 ci

Hallo allemaal! wie kan mij wat goede tips geven?? ben ten einde raad. al 4 maanden bezig met dit probleem!!

Mijn motormanagement lampje gaat telkens weer branden na zoveel keer uitlezen en resetten. hij geeft lambdaregeling aan voor de kat.


Volgens mij was de storinggscode p0170 p0171 mengsel arm / rijk. maar als mengsel rijk of arm zou zijn moet de Co2 hoog zijn hoorde ik van monteur?

Ik heb onlangs al vervangen:

Bobineblok, Bougies,Thermostaathuis,Lambdasonde v/kat, Lambdasonde na/Kat, Carterventilatieklep, Stappenmotor, Cilinderkop, koppakking, Gasklephuis gereinigd, Katalysator opengesneden en gechekt op verstopping maar was oke. Luchtmassameter vervangen maar geen originele wel eentje besteld via een auto-onderdelen bedrijf op nr van mijn oude Bosch LMM.

ik heb de bougies,carterventilatieklep en daarna de luchtmassameter vervangen als eerst in mei 2010, Kort daarna ook de lambdasonde vervangen. en laatst in september me cilinderkop vervangen omdat de kleppen door LPG beschadigd waren, Mijn c02 was ook hoog voor de vervanging van de Cilinderkop en nu is hij weer oke.

Ik heb last van stationair schommelen en de auto trilt dan ook. En tijdens het rijden is hij normaal maar merk ook soms dat hij wat inhoud. De auto valt ook uit soms als ik voor de stoplicht wacht en ook tijdens het rijden maar als ik de koppeling indruk en de auto laat rollen valt de toerental ineens helemaal na beneden.

Ik heb zowat alle elektronische onderdelen in de motorkap vervangen dat het Motormanagement lichtje kan laten branden. Er is alleen nog eentje over en dat is de Afstelunit oftewel Disa-Klep. Die hebben we ook opengemaakt en erin gekeken. De garage heeft de klep eruit gehaald en rij dus nu zonder die klep. Mijn auto maakte ook een geluid dat vanuit de Disa-klep kwam en nu die klep er niet in zit hoor ik hem niet meer. Dus garage denkt dat het aan de Afstel-unit zou liggen? dit is de laatste elektronische onderdeel wat nog over is..

Hij geeft elke keer Lambda regeling aan bij storing, en ook mengsel te rijk en of arm. De bdp sensor zie ik veel voorkomen bij problemen met onregelmatig stationair en uitvallen van motor tijdens uitrollen van auto en ook wachten voor stoplicht. De garage heeft onderin de auto met zijn hand gevoeld aan de krukas sensor en zei dat het goed was. Kan je dat voelen of zien bij dat onderdeel???

ook valt de auto soms paar keer achter elkaar uit als ik hem start en dan weer uit starten valt weer uit, dan geef ik even gas erbij dan corrigeert hij.

Komt dit probleem iemand bekend voor??

Geplaatst door

Duro2010 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Uitvallen bij gas loslaten is bijna altijd een te arm mengsel. Zou toch een orginele llm proberen, heb het al te vaak meegemaakt dat een imitatie niet goed functioneert en al helemaal niet als alleen de sensor wordt vervangen los van de behuizing.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

14 jaar

Hey Martin.

Ik heb dit probleem al sinds mei eigenlijk, ik had de bougies, carterventilatieklep vervangen in het begin en daarna de LMM. De auto stotterde toen ook maar uitvallen deed hij niet.

Ik heb nu sinds begin augustus dat hij ook gewoon uitvalt. eerst had ik dit niet. Had ik maar gelijk in het begin een originele erin geplaats dan hoefde ik niet zoveel kosten te maken denk ik nu.

wat bedoel je met : als alleen de sensor wordt vervangen los van behuizing? ik heb gewoon een LMM met behuizing gekocht,

ze wouden zelfs de originele Bosch nr hebben om het juiste LMM op te sturen. Ook al is het dezelfde art. nr maar immitatie, zou dat ook niet uitmaken?

Dus immitatie = immitatie .

gr Niko

Duro2010 0

14 jaar

Soms wordt alleen het element vervangen en dat gaat helemaal niet goed. Dat ze je het orginele nummer vragen is om de juiste imitatie LMM er bij te kunnen zoeken. Bij sommige motoren gaat het goed maar bij veel gaat het net verkeert en geeft ie verkeerde waarden af waardoor de computer in de war raakt.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

14 jaar

ik heb ook gelezen dat mensen een immitatie vervangen hadden naar originele en dat het probleem was opgelost.

Zal met de garage overleggen om dit maar toch eens te doen, ik heb zoveel dingen veranderd en ben zo vaak teleurgesteld dat ik toch bang ben.

Bij de inlaatspruitstuk zit een klepje (disa-klep) die maakt een ratelend geluidje. zou dat ook de auto laten uitvallen en stationair laten schommelen?

gr Niko

Duro2010 0

14 jaar

Ik weet niet wat je met de disa klep bedoelt maar dat rammelen komt vaak van de lucht omloop klep in het spruitstuk, zal niet gelijk een probleem zijn maar het wordt er ook niet beter op, die units staan er om bekent dat ze gaan rammelen, op zich is dat onderdeel niet eens zo heel erg duur (Iets van 130 euro ofzo).

gr Martin

GJBAutos 0
badge

14 jaar

Jah dat is het de lucht omloop klep die aan de inlaatspruitstuk vast zit, ze noemen het ook wel Disa-Klep of Afstel-unit. ik zit zelf te twijfelen aan de LMM. omdat ik in de tijd geen originele hebt gezet maar een nieuwe immitatie.

Hij geeft steeds de PO170 als foutcode Mengsel rijk/ arm Mijn Co2 gaf eerst hoog aan maar na de Cilinderkop vervanging is het weer oke.

Dus ik denk zelf ook aan een sensor, Bdp sensor of de LMM zelf. omdat ik ook merk dat wanneer de auto koud is en wil wegrijden dat hij dan beetje gaat inhouden en stotteren. Maar bij het uitlezen geeft hij de Lambda regeling voor kat aan, die is al vervangen. De monteur zegt als de Bdp sensor defect zou zijn dan zou de computer dat moeten uit kunnen lezen?

Gr Niko

Duro2010 0

14 jaar

P0170 is een fuel trim fout wat betekend dat de DME buiten zijn bereik moet bij regelen. Dit komt van foute data van een sensor en hoogst waarschijnlijk van de LMM of van valse lucht. Er kan ook een foutcode op de lambdasonde staan maar dat is vaak een gevolg van het bijregelen en niet van een defecte lambda sonde. De BDP sensor is 99% zeker niet want dan zou je ook startproblemen hebben. Als die echt kapot is staat er een foutcode van in de DME als ie alleen in de fout gaat als de motor koud is staat ie vaak niet als foutcode in de DME.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

14 jaar

Dat zei de monteur ook als het de krukas sensor zou zijn dan zou ik ook problemen hebben met starten, maar de auto start gewoon altijd netjes. Wat voor foutcode is dat wat jij bedoelt in de Lambdasonde?

Ik ga toch maar een originele LMM zetten denk ik morgen of zaterdag, ik ben wel zovaak teleurgesteld met deze auto en zoveel geld uitgegeven. ben gewoon uitgekleed door dit probleem. Heb je wel eens gehoord of ervaring mee dat de LMM de auto laat uitvallen en stationair geschommel?

Gr. Niko

Duro2010 0

14 jaar

Allen Dankjewel voor jullie hulp, na 5 maanden is het probleem toch gevonden! ik heb eerst alles moeten vervangen pfff. Het was toch de immitatie Luchtmassameter die ik had aangeschaft toen. NOOIT meer een immitatie LUCHTMASSAMETER!!!

ik raad het ook niemand aan!! heeft mij bakken met geld gekost.

Duro2010 0

14 jaar

Bedankt voor de feedback, immitatie is niet altijd even goed..

gr Martin

GJBAutos 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.