BMW 3-Serie: stationair onregelmatig/motor Hikt ?

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 330d e46

Hallo allemaal.

Ik zit met het volgende probleem,

Heb onlangs een bmw e46 330d bj 2002 met voorschade gekocht en opgeknapt.
Heb ook meteen de olie,olie filter,brandstoffilter en de luchtfilter vervangen.
Waardoor de auto mooier ging lopen.

Alleen hij loopt stationair niet op 750 maar meer op 650 en hij schommelt daar tussen en daarbij bv als ik voor de stoplicht sta te wachten hikt de motor net of hij wil afslaan maar denkt van o nee dat mag ik niet.
En tijdens het rijden voel ik ook heel lichtjes dat ie hikt.(met rustig constand rijden)

Ik zelf denk aan de interkoeler die was licht geraakt, die heb ik gecontroleerd met luchtdruk en geen lekken gevonden.
2-luchtmassameter.
3-brandstoffilter onder de bestuurdersstoel.
4-opvoerpomp in de tank.

Heb ook 3 flessen wynn`s in de tank gegooid.
De toeren teller houd bij 4200tpm op gaat niet verder hij gaat dan stoten.
en soms lijkt het dat de gaspedaal niet reageerd op hogeresnelheid bv tussen 100 en 120.(luchtmassa?)
Verder rijd ie top.

Hoop dat Jullie me kunnen helpen met het oplossen van de probleem.

BMW**320D**E46

Geplaatst door BMW**320D**E46 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

BMW**320D**E46 (0), 13 jaar geleden

Is er niemand met ideeen en ervaringen?

Arnold684 (0) PRO, 13 jaar geleden

Heb je hem al uit laten lezen? Dit is toch stap 1 om mee te beginnen, je moet wel weten waar je moet zoeken.

BMW**320D**E46 (0), 13 jaar geleden

Hoi Arnold,

Allereerst dank voor je meedenken.
Ik ben het vergeten om te melden dat ik hem heb laten uitlezen maar gaf geen storingen aan.

MVG.

Arnold684 (0) PRO, 13 jaar geleden

Das jammer dat er geen storingen zijn opgeslagen, denk dat het dan een kwestie is van waardes uitlezen en controleren, opvoerdruk, raildruk, verstuiverwaardes, LMM waardes en de vuldruk.

BMW**320D**E46 (0), 13 jaar geleden

Dank je , ik zal eens kijken en een afspraak maken bij de garage.
Zijn er nog mensen die het zelfde problemen hebben ervaren?

mvg

BMW**320D**E46 (0), 13 jaar geleden

Ter aanvulling hij houd in bij 4200 toeren. wil wel maar schokt.

BMW**320D**E46 (0), 13 jaar geleden

hallo allemaal,

hij houd niet meer in na 4200toeren.

Kan het de gloeibougies zijn dat ie stationair onregelmatig loopt en veel rookt.(wit licht grijs)
en hoe zal een auto reageren als hij lekt ergens in de intercooler?(hikken).

Misschiien nog mensen met ideeeien?
mvg

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Bij warme motor worden de gloeibougies niet gebruikt, dus dan is het antwoord nee.
Bij stationair zal een lek in de intercooler geen effect hebben, er is geen druk verschil met de buiten lucht.
Bij gas geven gaat de turbo druk opbouwen en dan verlies je wat druk door een eventueel lek.
Dat houdt in dat de motor misschien niet het volle vermogen geeft, maar zou niet mogen leiden tot hikken.

Kontroleer de EGR eens of die niet totaal vervuild is en open blijft staan.

BMW**320D**E46 (0), 13 jaar geleden

dank voor je meedenken oldford.

Ik heb hem laten uitlezen en hij gaf aan: voorgloeibougies, koelsysteem airco denk dat het te maken heeft dat ie niet gevuld is met airco/vloeistof
moet ik nog laten doen.
en verder de airbag accu en de airbag bestuurdersgordel ivm schade die de auto had.
ik moet een nieuwe accu kabel(rode) vervangen en de airco laten vullen.
maar hoe krijg ik dan de bestuurdersspangordel airbag melding dan uit?
Omdat hij ook voorgloeibougies aangaf dacht ik dat het ook daarmee temaken heeft.
zit ook aan te denken: de vaccuuum slangetjes die naar de turbo gaan want had gevoeld dat de slangetjes op sommige plekken hard zijn.

mvg

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.