Hallo,
Stationair van mijn motor is aan de lage kant.
Ik wil de weerstand van de stappenmotar doormeten, maar weet niet hoe hoog die moet zijn?
Op de stappenmotor zitten 2 contact punten waarop de kabeltje aangesloten zit. Spanning is 12v.
Weet iemand het antwoord, graag reagieren svp.
Bij voorbaat harteljik dank,
Michel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Loopt de motor koud wel harder? Dan werkt de stationair regelaar op zijn minst gedeeltelijk.
Wat gebeurt er warm als je de elektrische stekker los trekt?
Ik heb het idee dat die harder lopt als de motor koud is, maar dat moet een klein verschil zijn.
Met losgetrokken steker heb ik niet gechekt, weet nit of dat mag?
14 jaar
Met een 2-polige stekker mag je hem gewoon lostrekken, anders zou ik het ook niet vragen.
Kun je gelijk meten of er wel 12 volt aan komt in het stekkertje.
Bij afgetrokken stekker:
Bij koude motor, motor slaat af, bij warme motor, loopt het toerentaal beetje om hoog. Blijft onder 1000 toeren.
Bij contact aan 12v, bij draaiende motor 13v.
14 jaar
Staionair regelaar doet nog wel iets, want aangesloten bij koude motor, blijft de motor lopen.
Maar veel is het niet. Regelaar demonteren en schoonmaken met remmen-reiniger kan nog iets helpen.
Hoi,
Hartelijk dank voor uw info. en mee denken.
Groet,
Michel
14 jaar
Hallo,
Ik wil nog een keer mijn Stationair probleem aan u voorleggen: als de motor koud is, bij voorbeeld s-morgens en ik motor start, dan loopt hij perfect tot hij begint warm te worden.
Maar dan zakt de stationair tot 500-600 toeren en blijfd op deze toeren draaien. Als ik onder het rijden moet stoppen, dreigd motor af te slaan en moet ik snel een beetje gas bij te geeven. Daarna loopt hij weer rond 500-600 toeren. Dus, motor loopt stationair perfect aleen als hij goed koud is. Stappenmotor schoon gemaakt.
Graag uw tips.
M.h.g.
Michel
14 jaar
Wat je hebt gecontroleerd is de gasklep positie sensor en daar wordt het stationaire toerental niet door geregeld, komt gewoon uit de computer die regelt het toerental. Denki dat je het eerder in de koelvloeistofsensor moet zoeken die een afwijkende waarde aangeeft bij een warme motor.
gr Martin
Dat gaa ik binenkort uitvoeren, en de resultaat zal ik je melden.
gr Michel
14 jaar
Hoi Martin,
Ik heb de koelvloeistofsensor vervangen en de motor loopt weer prima, ben heel erg blij.
Hartelijk dank voor de juiste tip,
Groet,
Michel
14 jaar
bedankt voor de feedback.
gr Martin
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 1800 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar