Hallo,
ik heb hier al eerder gepost, echter zonder resultaat.
In december een oude BMW E28 520i gekocht.
Voorzien van een Bosch L-Jetronic.
Km-stand 165000
Ik kan het stationair toerental van de auto maar niet op normale waarden krijgen.
Als hij koud is loopt hij uiteraard harder, na 5 minuten loopt hij redelijk goed maar als de auto vervolgens echt warm begint te worden begint hij weer harder stationair te lopen, toerental valt heel langzaam terug. Ook rookt de auto aardig hard, olieverbruik is echter niet noemenswaardig hoog.
Dit heb ik gedaan nadat ik hem heb gekocht
-nieuwe distributieriem en spanrol
-kleppen gesteld
-alle vloeistoffen ververst
-nieuwe bougies
-nieuw luchtfilter
-nieuwe vacuumslangen
Verder is er volgens mij niets merkbaar in het rijgedrag van de auto.
plastic kap voor afdekking van de stelschroef van de luchtmassameter ontbreekt, dus is vast aan gedraaid.
De afstelschroef voor stationair toerental (boven de kleppendeksel) kan niet verder ingedraaid worden.
Wie helpt me uit de brand??
Is dit bijvoorbeeld een luchtmassameter probleem of kleprubbers?
Zit het in het kanaal voor de stationair afstelling of staat de ontsteking bijvoorbeeld helemaal verkeerd?
Hij is echt van een oude man geweest, die er elke dag mee naar zijn werk reed 6km, zou er zoveel koolaanslag in zitten dat hij begint te 'dieselen'?
Het kan volgens mij zoveel zijn......
verder ben ik ook benieuwd of er hier BMW-monteurs in de omgeving van Twente wonen, dan kunnen we er misschien even samen naar kijken.
Ik hoop op reacties terug
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
die stelschroef 1/2 tot 1 slag uitdraaien
dan lmm afstellen op co meter 1 tot 1,5 procent
en dan met regelschroef goed afregelen
als ie blijft zagen de koud omlop motorens wisselen
let wel op t juiste nummer
slangen goed vast ??
Ik heb zelf al een beetje lopen afstellen aan stationairschroef en co-schroef op de lmm. Dit echter zonder resultaat
Waar vind ik de koud omloop motors? Het is namelijk wel een L-Jetronic injectiesysteem.
Slangen zitten allemaal vast, als er een lek zou zijn zou hij volgens mij zachter moeten lopen stationair (dit doet hij ook als je bv de olievuldop verwijderd en hij lucht aan kan zuigen).
Ook ben ik nog steeds benieuwd of er geen (ex) BMW monteurs uit Twente geregistreerd zijn hier, die echt verstand hebben van de M20 motor van BMW.
Het kan namelijk aan zo veel dingen liggen volgens mij......
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar