Wie kan mij helpen?
Stationair loopt hij perfect, maar met het acceleren loopt hij niet op alle 6 z'n cilinders.
Ik heb heb uitgelezen en hij geeft ontstekingsonderbreking cilinder 6 aan.
Komt het vaak voor dat de bobine kappot gaat? Anders ga ik nog even met de scoop meten.
Dan heb ik bij dezelfde bmw nog een probleempje als er een aanhangwagen achter hangt loopt de temperatuur op in 't rood, ik dacht zelf de viscokoppeling van de koelventilator.
Ik heb nie zo'n verstand van bmw's dus wie kan mij helpen voordat ik onkosten ga maken voor de klant
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoi Frank,
Aangezien je hier te doen hebt met een RUV ontsteking, heb je ook een RUV adapter nodig om de ontsteking tge testen en op scoop te brengen. Verwissel echter eerst een bobijn van plaats en kijk of de fout ook van plaats wisselt. Indien ja, dan is de bobijn defekt. Indien niet, test dan eerst de bedrading van de bobijn op cilinder 6. Indien deze OK is, zit de fout vrijwel zeker in het stuurapparaat. Kijk echter ook naar de inspuiting op de betreffende cilinder.
Voor uw tweede probleem: indien de visco vooraan oliesporen heeft, vervang hem dan. Maak eveneens de radiartor uitwendig schoon. Een opeenhoping van stof en ander vuil tussen de cassette en de koelradiator is meestal een oorzaak van het oplopen van de temperatuur.
Veel succes. Paul
houd er wel rekening mee dat de visco koppeling met linkse draad vast zit
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar