BMW 3-Serie: sterke benzinelucht onder de motorkap

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 318i

Ik zit met een probleem. Bij het starten en tijdens het rijden komt er een behoorlijke benzinelucht door de ventilatie. Het komt ergens onder de motorkap vandaan. Ik zie echter met het blote oog geen lekkage.
Waar kan dit vandaan komen en waar moet ik zoeken? Ik durf bijna geen sigaretje meer op te steken in de auto.
Wie kan me op weg helpen?
Bedankt alvast

ruudb10676

Geplaatst door ruudb10676 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

Santa (0), 16 jaar geleden

Zo kun je WEL mooi van het roken afkomen..... ;)

dave316 (0), 16 jaar geleden

[quote=Santa]Zo kun je WEL mooi van het roken afkomen..... ;)[/quote]
haha :P die is goed maar daar heeft hij niet veel aan!!

Laat de motor eens draaien en open de motorkap en kijk eens even goed de benzine slangetjes na.
Het kan namelijk zijn dat je een marter of ander knaag beestje onder de motorkap hebt gehad en dat er een lek in een slangetje zit.
Het kan ook zijn dat de benzine slangetjes ( rondom de caberateur ) oud en pereus zijn geworden een haarscheurtje kan er voor zorgen dat er bij lichte druk al een klein beetje benzine ontsnapt.

(heb dit al eens bij mijn goeie oude slopel kadett gehad hehe ach twas mijn eerste autotje neem het mij niet kwalijk :P )

Santa (0), 16 jaar geleden

Indien deze auto is voorzien van een (benzinedamp) koolstofabsorptiefilter zou deze ook de oorzaak kunnen zijn.

En let vooral GOED op want benzine verdampt heel snel indien het lekje maar klein is en laat dan nagenoeg geen sporen na.

Om zeker te zijn kun je de slangetjes ook direct vernieuwen, dat zijn de kosten niet.

320 (0), 16 jaar geleden

slangetjes die de injectierail met de aanvoer-en retourleiding verbinden nazien. vaak zijn deze poreus, bekend probleem met de m40 engine.

ruudb10676 (0), 16 jaar geleden

Als het weer een beetje meezit zal ik de slangetjes eens bekijken. Om er goed bij te komen moet ik geloof ik dat spruitstuk los halen, daar ruikt de benzinelucht het sterkst. Zal even aan een kennis vragen of ik een koolstofabsorptiefilter heb. Ik ben er voorlopig heen en weer naar Frankrijk mee geweest,maar lekker is het niet,was nog van plan om naar Duitsland te gaan maar dit keer wil ik zonder benzinedamp kunnen rondrijden,.
Alvast bedankt voor de tips zoals ik lees moet het een kleinigheidje zijn.

ruudb10676 (0), 16 jaar geleden

Vandaag nog is gekeken naar de slangetjes maar geen lekke of poreuse slangen aangetroffen. En dat ronde ovale ding (denk dat filter) ook niets bijzonders aan te zien of te ruiken. Het sterkst ruikt het wel bij de injector en in de buurt van dat ronde filter. Wie weet nog meer oorzaken ?

shady (0), 16 jaar geleden

Heb dat ook gehad bij men 518i M40 motor, en dat was toch van die slangetjes die poreus waren en soms lekte bij het starten ( wagen rijd op Lpg )
Zijn slangetjes van ong 5cm lang en eentje ervan was wat poreus, denk toch dat je eens goed moet kijken en ze eraf nemen om ze goed te kunnen controleren.
Bij mij was het probleem daarmee opgelost en kan ik opnieuw roken haha

1ebeamer (0) PRO, 16 jaar geleden

Honderd procent de stukjes benzineleiding bij het inlaatspruitstuk achter bij de 3e en 4e cinlinder.
Tijdens de koudestart heb je een hogere benzinedruk dan lekken de leidingen.
Bovenste gedeelte van het inlaatspruitstuk verwijderen dan kun je er bij.
Alle beide slangetjes vervangen zijn ongeveer 4 cm lang.

ruudb10676 (0), 16 jaar geleden

mensen bedankt weer, zal een kennis even bellen of die de slangetjes wil vernieuwen.

stefan84 (0), 16 jaar geleden

T. van den Berg Schreef :


'''' Tijdens de koudestart heb je een hogere benzinedruk dan lekken de leidingen ''''

De benzine druk blijft altijd constant,bij koude en/of warme motor en is dus niet hoger zoals jij aangeeft.

hij kan trouwens ook benzine lekken aan de afdichtingen ( O-Ringen ) van de injectoren.

Stefan

320 (0), 16 jaar geleden

hoe en wat is me een raadsel;

maar bij de 316 die ik zelf meer dan een jaar gereden heb was het probleem ook alleen bij koude motor. na vervangen van die stukjes slang zoals eerder aangegeven probleem over. en ik ken meerdere m40 s met deze klacht.

stefan84 (0), 16 jaar geleden

het komt niet alleen bij de 4 cilinders maar ook veel bij de 6 cilinders voor..

en meestal de slang die naar de injector rails loopt.

ruudb10676 (0), 16 jaar geleden

Okee heb gister de 2 kleine slangetjes vervangen, en het heeft inderdaad geholpen ik kan de ventilatie weer aanzetten en kan weer een sigaretje opsteken. Nogmaals bedankt voor alle reakties.

shady (0), 16 jaar geleden

Zo zie je maar dat het iets simpels was
Blij voor jou dat je weer geurloos kan rijden , veel rijplezier

groeten

Santa (0), 16 jaar geleden

Tja, NIEUWE rubbertjes zorgen er wel vaker voor dat kleine lekkages geen schade kunnen aanrichten......

stefan84 (0), 16 jaar geleden

haha :-D

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.