BMW 3-Serie: stil vallen motor

Bouwjaar: 1986, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2500 m20

k heb een volgend probleem:

een e30 325i van 1986 start en loopt smorgens als het koud is even goed, maar smiddags als hij met dit hete weer in de zon staat is er geen beweging meer in te krijgen.

we hebben het volgende al vervangen:
temperatuur sensors,luchthoeveelheidsmeter,dme(computer), brandstofdrukregelaar, brandstofpomp,bougie's,bougiekabels,rotor,verdeler,bobine,stationair stelmotor,sensoren op de bak, en als laatste de motorkabelboom. zo'n beetje alles dus......

maar niks helpt, brandstofdruk gemeten= 3,1 bar.constant.

de motor loopt heel even goed, en dan slaat hij zomaar af, dan als je opnieuw start doet hij niks meer.
tijdens starten ontsteekt hij gewoon, en hij krijgt genoeg brandstof, want achter uit de uitlaat stinkt het naar de benzine, en de bougie's zijn dan ook nat.

rara wat kan dit zijn?? werk zelf bij een bmw dealer, maar dit is wel heel erg gek!!

denk niet dat iemand dit ooit heeft meegemaakt, maar wie wil een gokje wagen?? alvast bedankt.

marcel6952

Geplaatst door marcel6952 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

boerke k (0) PRO, 17 jaar geleden

heb je de krukas sensor al is gewisseld?of wat wij bij ons op het werk wel eens hebben gehad is een defecte krukas pouly [de trillings demper was verdraait tov de tandkrans vd pouly]hij ontstak wel maar liep ook niet of heel erg slecht de krukas sensor gaf zijn signaal op een verkeerd punt. succes groeten ronald

marcel6952 (0) PRO, 17 jaar geleden

k zal het eens nakijken, maar koud kun je zo'n 10 min rijden en trekt hij als een lier (zoals je van een e30 325 gewend bent) en warm is het over...

maar ga het zeker eens nakijken.

bedankt...

marcel6952 (0) PRO, 17 jaar geleden

oplossing gevonden: met een stroboscooplamp gemeten op de bobine draad, daar een knipperend beeld.
gemeten op de bougie kabels, niks.... wel als je een losse bougie op het kleppendeksel houdt.
rotor en verdeler eraf gehaald, en de rotor aan de binnen kant helemaal weg gebrand, daardoor slaat de vonk op de nokkenas naar massa.

nieuwe rotor erop, en probleem opgelost. rijdt weer als de brandweer!!

toch allemaal bedankt jongens die mee gedacht heeft.. gr.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.