Auto heeft slechts 58000 km gelopen en is door de klant een maand terug gekocht. Vorige garage had een storing op het gasklephuis dit gasklephuis een jaar geleden schoongemaakt. Toen de storing weer terug kwam er een nieuw gasklephuis op gezet. Nadien heeft de auto 3500 km gelopen en nu de klant de auto heeft gaat het MIL lampje branden en geeft ie weer een storing op het gasklephuis. We hebben hem vorige week gewist en nu een week later weer hetzelfde. Is er iemand die hier een suggestie voor ons heeft? Of kan het te maken hebben met het stilstaan gedurende de verkoopperiode (een goede naand)?
Mvg, Geert
Geplaatst door Robbie Jensema (0) PRO , lid sinds 13 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 1-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 1-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
10 Reacties
Robbie Jensema (0) PRO, 10 jaar geleden
We hebben wederom het gasklephuis (nog beter) schoongemaakt en de storing gewist. Hoop dat het hiermee is opgelost.
Rob
ernhemmer (0), 10 jaar geleden
Ook opnieuw ingeleerd?
Robbie Jensema (0) PRO, 10 jaar geleden
Nee,, alleen gereinigd.
ernhemmer (0), 10 jaar geleden
Das al een probleem. Opnieuw inleren kalibreren.
Robbie Jensema (0) PRO, 10 jaar geleden
Opnieuw ingeleerd bij BMW zelf en nu wederom terug met de zelfde storing, nl gaskleppotentiometer 2CF8 en 2 CF9 en gaskleppotentiometer-2 2CFA
Zijn uitgelezen door Snap-on en dus geen originele codes. maar misschien weet iemand nog een oplossing?
Robbie Jensema (0) PRO, 10 jaar geleden
Update: uitgelezen met een andere scanner en die geeft de foutcode P110D onbekende code , maar ook P0221, gaskleppositieaensor buiten bereiik/prestatie-gaspedaalpositiesensor foutief signaal. Misschien niet het gasklephuis maar de gaspedaalpositie sensor die de boosdoener is?
Alle tips zijn welkom!
MJ (0) PRO, 10 jaar geleden
Zou ik eventjes meten met de ohmmeter, de potmeter heeft drie aansluitingen. De loper op de weerstandsbaan mag niet loskomen als er aan de as gedraaid wordt. Dus moet ie netjes vloeiend van bijv. 0-5kOhm varieren.
Brecht (0) PRO, 10 jaar geleden
Hallo
De motorkabelboom wordt vaak vervangen bij deze hoogstaande kwaliteitsmotoren (lol). Gekend probleem bij bmw , er is zelfs een schrijven van. Laat het eens opzoeken adhv chassisnummer bij uw dealer.
Gr Brecht
Robbie Jensema (0) PRO, 10 jaar geleden
Gaan we nu maar eens bekijken Brecht. We hebben hem naar een specialist gebracht die tot de conclusie kwam dat de luchtmaassameter de oorzaak was. Maar is een tijdje goed gegaan en nu weer dezelfde storing. Hou je op de hoogte.
Wat me wel opviel is dat terwijl het gaspedaal niet wordt ingetrapt en in de data de waarde ook op 0% staat, in dezelde data de opening gasklephuis op 7 of soms zelf 10% staat. Bij niet lopende motor maar wel op contact trap ik dan een paar maal het gaspedaal snel achter elkaar in en dan gaat de waarde van de opening gasklep naar 2 of 3%.
Gaspedaalpositie loopt wel altijd keurig terug naar 0 en bij intrappen ook gewoon naar 100%.
Misschien dat dit een aanwijzing is voor een probleem met een motorkabelboom?
Robbie Jensema (0) PRO, 10 jaar geleden
Heeft eventjes geduurd voor we de oplossing kunnen melden. Na dat de specialist de luchtmassameter had vervangen hebben we hem op zijn verzoek weer terug gebracht om een verdere diagnose te stellen. We hebben bij BMW geïnformeerd naar de kabelboom, maar was niet specifiek van dit type een schrijven van. Echter na lang zoeken is het probleem opgelost door de stekker die op het gasklephuis zit de stekkertjes wat vaster te knijpen voor een beter contact. Na enige scepsis moeten we concluderen dat dit de oplossing is geweest van deze storing. (dus toch een probleem met de kabelboom waar jij het over had Brecht).
Bedankt jongens voor jullie adviezen.
Rob