Beste gebruikers..
Zoals de title vermeld subframe schade. De E46 modellen kampt regelmatig met subframe schade en dus die van mij is ook aan de beurt. Mijn probleem is dat een lange tijd geleden toen ik mijn auto kochte was mij auto al een keer gelast door iemand (vorige eigennaar) maar blijkbaar is dat niet echt geheel onder de BMW reparatie gedaan waardoor het opnieuw scheurt. Ik heb al vanaf het begin het probleem dat ik een harde bonk geluid hoor als ik schakel en nee het ligt niet aan de koppeling of vliegwiel want die zijn sindskort vervangen. Mijn vermoedens is dan ook dat mijn subframe opnieuw uitscheurd en dus deze geluid veroorzaakt dat niet alleen, ook als ik naar achterrij of een beetje vlot wilt optrekken dan hoor ik een harde bonk geluid alsof iemand in de koffer met een mokker slaat en een metaalachtig scheurgeluid erbij. Natuurlijk weet ik dat er ook een aantal rubbers in spel spelen maar, ook die zijn vervangen. Na een langetijd zoeken op diverse forum ben ik erachter gekomen dat er een rechtzaak in Amerika rond speelt en dus de beschadigde subframe kosteloos repareerd ongeacht de KM stand. Ik wil graag eerst van jullie weten degene die ervaring hebben of zelf deze reparatie door BMW zelf heeft laten uitvoeren hoe dat gegaan is voor dat ik zelf bij hun langs gaat. Wat kan BMW voor mij nu nog beteken voor een auto uit 1998 met circa 220.000 op de teller. Ik ben bang dat het nog verder gaat scheuren en ik met een auto zit waarmee ik niks kan.
Alvast bedankt,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het beste is om hem ook van de binnenkant te verstevigen dmv een dikke plaat..alleen van buiten lassen helpt even en scheurt erna weer opnieuw.
Gr Stefan
Oké.. het is inderdaad alleen van buiten gelast en het veroorzaakt een situatie net als een blikje cola die je kan indrukken en vervolgens weer het metaal terug drukt. plop plop plop plop. Moet ik hiervoor de hele achteras loshalen? of alleen vanuit mijn kofferbak een gat maken zodat je bij de bevestiging van het subframe kan komen?.
15 jaar
Het beste is om alles weg te halen,omdat je er anders haast niet bij komt en je kan het dan niet goed bewerken..het is best een werkje moet ik zeggen..de hele achteras demonteren,tank moet weg,gedeeltelijk de uitlaat etc..van binnenuit kun je thv de bevestigingsbouten een gat erin slijpen waar je die plaat van de binnenkant inlegt en versterkt..
15 jaar
Wat kan BMW nog voor mij betekenen bedoel als het origineel gerepareerd kan worden denk zelf wel dat het uiteraard extreem duur zal zijn 1200 euro ofzo?.. of bestaat er nog een coulance regeling voor mijn auto?.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar