BMW 3-Serie: Tankdeksel sluit niet meer

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 150pk

Beste,

het deksel van mijn tankdop sluit niet meer.
Hiermee bedoel ik de klep, niet de tankdop zelf.
Het pinnetje waar de klep achter haakt is er niet meer. (ik heb die auto in deze toestand gekocht0
Kan ik dat pinnetje herstellen,
of zijn er eventueel nog andere mogelijkheden om die tankklep terug volledig dicht te laten klappen?

Alvast bedankt voor jullie meedenken.

Carrara

carrara

Geplaatst door carrara (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

rickgilze (0), 13 jaar geleden

heb ik ook laatst gehad, de pin was bij mij losgeschoten van de aandrijfmotortje,

kijk maar even of je rechts achter in je kofferbak (zij bekledeing wegtrekken) dan zie je de motor zitten (met 2 torx) als je een beetje technies bent dan zie je van eigens wel hoe die moet zitten, of wat er kapot is. kan zijn dat het pinnetje gewoon afgebroken is :S

kijk dan ook meteen of het motortje wel werkt(deuren opslot doen) dan komt er een haakje uit. . .

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Carrara,

Zoals Rick zegt zal daar je probleem zitten, even kijken en je ziet het..

Gr Stefan

carrara (0), 13 jaar geleden

Hallo iedereen die meedenkt,

ik heb die bekleding er eens uitgehaald en het motortje getest.
Volgens mij is de pin nog helemaal in orde, maar doet het motortje niet veel meer.
Het motortje laat de pin maar een paar mm bewegen.

Het motortje laat de pin slechts in 1 richting bewegen, enkel intrekken.
De pin uitduwen lukt niet. (enkel manueel kan ik de pin er terug uittrekken)

Wat kan het probleem zijn, het motortje, of is het een elektrisch probleem?

Nogmaals bedankt al voor jullie reacties.

Carrara

carrara (0), 13 jaar geleden

Hallo iedereen die meedenkt,

ik heb die bekleding er eens uitgehaald en het motortje getest.
Volgens mij is de pin nog helemaal in orde, maar doet het motortje niet veel meer.
Het motortje laat de pin maar een paar mm bewegen.

Het motortje laat de pin slechts in 1 richting bewegen, enkel intrekken.
De pin uitduwen lukt niet. (enkel manueel kan ik de pin er terug uittrekken)

Wat kan het probleem zijn, het motortje, of is het een elektrisch probleem?

Nogmaals bedankt al voor jullie reacties.

Carrara

rickgilze (0), 13 jaar geleden

Carrara,

dan denk ik dat het motortje de geest gegeven heeft, even er uithalen en naar bmw of sloper rijden, dan kun je direct kijken of je de goede hebt (nummertjes die op dat motortje staan) ik denk dat je er goed aan doet met n nieuwe, maar die keuze is aan jou zelf!

carrara (0), 13 jaar geleden

Beste Rick,

bedankt voor de tips.
Ik ga dan een nieuw motortje bestellen bij de bmw dealer.
Ik hou jullie wel op de hoogte als het geplaatst is.

groetjes,

Carrara

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Carrara,

Hoe heb je het motorje getest ?

Het kan best zo zijn dat als je de + en - omwisseld hij wel dicht gaat, dus dat het motortje de andere kant opgaat, weet ff niet meer hoe deze precies geschakeld word..

Je zou dat eventueel nog eens kunnen testen, werkt hij dan wel, dan kan het in de bedrading of aansturing zitten.

Gr Stefan

carrara (0), 13 jaar geleden

Beste Stefan,

ik heb het motortje nog eens getest.
Gewoon verbonden met de batterijspanning, en het motortje draait. Als ik de klemmen omwissel draait het naar de andere kant.
Het motortje werkt dus.

Ik heb nog eens gemeten op het stekkertje van het motortje:
Als de centrale vergrendeling open gaat komt er eventjes 12V op de meter.
Bij het sluiten van de centr. vergrendeling gebeurt dit niet, en geeft het motortje geen reactie.

Waar kan ik de aansturing van het motortje vinden?
Heb jij eventueel een schema?

Nog bedankt voor je reactie, anders had ik misschien al een nieuw motortje gekocht.

groeten,

Carrara

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Hallo Carrera,

Is het een originele AB of een universele ?

Kijk anders eens hier voor een schema :

http://wedophones.com/Manuals/BMW/1996%2...

Gr Stefan

carrara (0), 13 jaar geleden

Stefan,

wat bedoel je met een AB?

Heb jij ervaring met elektrische problemen?


groeten,

Carrara

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Ik bedoel eigenlijk of het een originele CV is of ene die er naderhand is ingebouwt..

Tja, electrische problemen zijn niet altijd even prettig, maar als iets kapot is moet het gemaakt worden, en vaak kan daar best wat tijd in gaan zitten, en als je ergens aan begint, doe het dan met een schema erbij, dan kom je vrij snel achter het probleem..

Gr stefan

carrara (0), 13 jaar geleden

Stefan,

onderstaande zaken kan ik vinden in het onderdeel central locking:
Glove Box lock motor
Gas filler lock motor
Trunk lock motor

Welke zou het kunnen zijn? Of zit ik helemaal verkeerd te zoeken?

groeten,

Carrara

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Carrera,

Die van het tank klepje zal de Gas Filler Lock motor zijn...

Gr Stefan

carrara (0), 13 jaar geleden

Stefan,

Is het mogelijk om even mee te kijken op de schema`s?
De centrale vergrendeling staat in de handleiding onder hoofdstuk 5126.0

De glove box lock motor + gas filler lock motor + trunk lock motor gaan naar dezelfde knooppunten.
Als ik nu de kabel eens volg tot de verknoping met de trunk lock motor (dat is toch het motortje aan de koffer he),
zou het daar niet in kunnen zitten.
Ik denk dat de body electronics control module in orde is omdat de koffer toch op slot gaat?

Klopt mijn redenering een beetje?

Alvast bedankt voor het meedenken.

groeten,

Carrara

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.