auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie: Tegendruk Traag Te Laat Reageren + Geen Vermogen Bij Het Optre

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 320D

Hallo Mensen Hier een HOOP Hoofdpijn!!

Ben hier nieuw en heb een probleem met mijn 320d uit 1999.
Hij start zonder problemen. Maar als ik weg rijdt komt ie niet vooruit.
Bij het gaspedaal intrappen houd hij in en gaat ie moeilijk vooruit. Moet hem flink intrappen voordat hij vooruit wil.

hij reageerd te laat maar nog komt hij niet aan zijn vermogen. Hj is gechipt naar +/- 168 pk.
Maar een normale 136pk rijd veel vlotter dan die van mij! verder haalt iewel zijn snelheden en rijdt ie heerlijk.
behalve te laat reageren natuurlijk heb een LMM gemonteerd van een 320d uit 2003 moet hij wel ingeleerd worden? is niet gebeurd.

Heb egr-klep schoongemaakt en de inlaat + de voeler achter op de zwarte inlaatbox.
verder luchtfilter/olie+oliefilter en brandstof filter vervangen en ook de brandstoffilterhuis schoongemaakt
voordat ik hem heb gemonteerd.

Ik ben van plan om de leidingen van de turbo en de intercooler te checken en alvast schoonmaken.(hoe kan ik intercooler schoonmaken?)
uitlaatspruitstuk demonteren en schoonmaken + kat uithollen.

Wat is de functie van een LAmdasensor? Temperatuur sensor? zouden die iets te maken kunnen hebben waardoor hij inhoudt?

Trouwens motor komt niet op temperatuur heb de thermostaat al vervangen (nieuw) maar nogsteeds
het zelfde krijg daardoor ook geen warme lucht binnen heb hem goed ontlucht (volgens TIS) hij lekt niet dus hoeft er ook geen koelvloeistof bij te vullen

Trouwens heb hem toen ik hem kocht paar maanden geleden uitlatenlezen bij een garage(niet dealer)
via een universele apparaat hij gaf het volgende aan:
OPVOERBEGIN-SENSOR SIGNAAL NIET IN ORDE OF AANWEZIG.

Weet iemand wat dit inhoud? (iets met opvoerpomp) Ik zou ook niet weten waar die zit
heb ergens gelezen linksvooraan onderbeschermplaat . Weet niet hoe het eruit ziet.

HOOP dat er mensen zijn die mij eventueel kunnen helpen.
ALVAST BEDANKT VOOR JULLIE AANDACHT WORDT VERVOLGD

Geplaatst door

BMW**320D**E46 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

check misschien je lambda sensor 2 stuks.. Ontluchten moet je ech goed doen bij het e46 type kan het nog al lastig zijn. paar keer gas geven tot dat alleen belletjes eruit zijn en dan even rijden nog een keer herhalen. Ontwikkeld je auto veel rook ? probeer eens zonder de LMM te rijden.

vegito 0

15 jaar

hallo Vegito dank je wel voor je reactie top.

Moet ik een nieuwe Lamda sensor halen of moet ik die checken op vuil ofzo?
En wat is zijn functie eigenlijk? Je zei twee stuks waar zitten die? eentje op de middenste deel denk ik de tweede
zou ik niet weten.

Ontluchten zal ik weer opnieuw proberen en stekker van de LMM heb ik al eens uitgetrokken
en ermee gereden maar lijkt veel erger te zijn net als of er geen turbo inzit.

Ik heb gezien dat de slang die naar de oliekoeler gaat net achter de klem een sneetje zit en bestwel wat olie erop en erin denk ik. volgens mij hoort daar allen water in te zitten toch?

hier heb ik een mooie link naar alle onderdelen van bmw:
http://bmwfans.info/original/E46/Lim/320...

hier staat een image op van welke slang ik bedoel die stuk is. Dat is slangetje nr:14

alvast bedankt voor je reactie.

loop je temperatuur op?.. of blijft je temp meter netjes midden in?. Die lambdasensors zorgen ervoor dat de uitstoot van de gassen uitlaat goed gemeten worden mocht dit niet goed gebeuren dan krijg je o.a. inhouden, stotteren etc. Het checken moet geheel uitgelezen worden en de waarde bepaald of je sensor goed is of niet. Maar goed ik vermoed zelf misschien dat het toch geen lamda is want zoals in je reply geef je aan dat er wat olie lekt bij een gescheurde slang.. zoals ik het kan zien bij het olie filter huis gaat die slang naar een verdeel punt bij de motor vervolgens naar de intercooler. Of daar nou olie of water (koelvloeistof) moet zitten kan ik even niet 123 zien en zeker zijn.

vegito 0

15 jaar

Een diesel van 1999 heeft nog geen lambdasensor(s), dus daar ligt het niet aan.

oldford 0
badge

15 jaar

De temp loopt totmaar de eerste witte streep of op snelweg net tussen de blauwe en de eerste streep
hij komt niet in het midden. zal het de tempsensor zijn misschien ?

grootste deel van trekkracht bepaald de turbo en LMM ...als je nieuwe LMM koopt moete de waardes wel gewist worden dat de LMM opnieuw zich eigen inregeld... bij de facelift versies moet de LMM met de motor ingeleerd worden...
maakt de turbo geen bijgeluid ofzo olieverbruik? rook uitlaat?

Driver21 0

15 jaar

Hoi Driver21 de turbo maakt geen bijgeluid verbruikt geen druppel olie en rookt ook niet.
Toen ik smorgens naar werk ging leek net alsof ik een caravan op de trekhaak mee trok.
maar als ik wat meer intrap dan lijkt het of hij verzuipt vooral in zijn tweede versnelling, zodra ik
op hogere toeren zit wilt hij gaan maar nog met tegendruk als ik schakel voel ik al wat tegen houden
pas rond de2800 toeren krijg ik wat kracht denk de turbo die hem helpt.

als ik op snelweg rijd en wil bv 100 km per uur rijden zonder cruisecontrol dan moet ik iederekeer
wat gas bijgeven anders loopt hij naar de 90 km per uur.

wat zou een LMM inleren kosten ongeveer?

alvast bedankt

HALLO mensen ben erweer.

Weet iemand toevallig wat dit betekent : (OPVOERBEGIN-SENSOR SIGNAAL NIET IN ORDE OF AANWEZIG).
Dit gaf de uitlees apparaat aan (universeel).

Bedankt allen voor jullie reacties alvast

Kan iemand mij helpen A.U.B??

dat lijkt op de brandstofpomp...niet genoeg vermogen meer of inwendig defect...
zit in de lijn-pomp of de pomp in je tank weet zo niet ...de facelift versie heeft zeker een lijnpomp naast filter onder de auto tegen de bodemplaat

Driver21 0

15 jaar

Mensen heb nog steeds geen tijd gehad om aan mijn auto te sleutelen. Ga hopelijk morgen aan de slag.
ik wil de ERG-Klep ook afdichten om te kijken of dat een verschil maakt.
weet iemand wat ik precies moet doen bij het afdichten?
is alleen een dichte pakking voldoende bij de erg-klep boven bij de inlaatvesteging?

sorry bedoel de EGR-KLEP:)

ik heb vanmorgen de erg-klep afgedicht Maar als ik doortrek hoor ik een scheurend geluid.
bij4000Toeren ongeveer verder is er volgens mijn geen verschil. zou hij ergens lekken(scheurend geluid)?
ik zal het opnieuw controleren of er ergens iets lekt.

hoi mensen.

Heb de EGR-KLEP afgedicht en weer gecontroleerd op lekkage. De scheurend-geluid kwam door de pakking
die ik erin had gezet ik heb zelf weer een nieuwe gemaakt van aluminium en nu is het geluid weg:)
hij rijd ook ietsjes beter:)

weet iemand of de turbosensor ook wel de "pressure-convertor" wordt genoemd?

bedankt voor jullie aandacht..

Hallo mensen ben er weer heb iets ontdenkt.
Mijn 320d loopt nu vele malen beter!! opeens na het uitlezen en resetten liep ie alweer wat beter zomaar.
Maar zag dat de de vacuum slangetje die naar de Vacuum reservoir vast zit er een maar half opzat.

Het plugje was afgebroken dus heb ik even de slangen rechtstreeks aan elkaar aangesloten.
om te kijken of dat iets zou schelen en jawel hoor heelveel verschil :)
hij reageert sneller en is ook veel vlotter, Ik ben van plan om er een nieuwe op te zetten maar van de
ene kant denk ik stiekum dat niet te doen en zo laten. maar weet ook niet wat de gevolgen kunnen zijn
om zo te rijden. het gaat om de nr 6 op de plaatje.

http://bmwfans.info/original/E46/Lim/320...

vacuum slangen nr 10 en nr 11 heb ik rechtstreeks aan elkaar gebonden met een klein pijpje erin en
heb hem afgeplakt.

ALvast bedankt allemaal.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.