BMW 3-Serie: TEMP. NAAR ROOD EN VERWARMING BLIJFT KOUD

Bouwjaar: 1995

NA HET VERVANGEN VAN KOPPAKKING EEN MAANDJE GOED GEREDEN DAARNA BEGON ELLENDE WEER EERST BLAASTE DE VERWARMING KOUDE LUCHT MAAR NA PAAR KEER GOED GAS GEVEN WARM,MAAR WERD STEEDS ERGER EN DAARNA GING DE TEMP. METER NAAR ROOD EN BLAAST NU ALLEEN KOUDE LUCHT HEB VAN ALLES GEPROBEEERD HIJ CIRCULEERT HET KOELWATER NIET ALS JE DE BOVENSTE RADIATEUR SLANG LOSMAAKT EN MET LOPENDE MOTER DEZE VULT DAN CIRCULEERT IE WEL EFFE EN BLAAST IE WARME LUCHT MAAR NA TIJDJE GOOIT IE HET KOELWATER ER WEER UIT BIJ DE RADIATEUR DOP DIE DICHT ZIT, WEET HET NIET WAT HET KAN ZIJN IS E36 325 MOTOR MET VANOS

jan4943

Geplaatst door jan4943 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Arnold684 (0) PRO, 18 jaar geleden

thermostaat?

stefan84 (0), 18 jaar geleden

lucht in je systeem!

komt veel voor bij deze motoren.

goed ontluchten is belangrijk,maar dit wil niet altijd even makkelijk lukken.

probeer eens als de motor koud/afgekoeld is,de druk van je systeem af te laten,gewoon de dop van de radiator af halen.erna bij-vullen door de bovenste slang!op een gegeven moment stijgt hij niveau in je expansievat vanzelf!dit heeft tot nu toe nog altijd het beste gewerkt!

wel even de blazer op 4 zetten en de kachel op warmste stand!

succes ermee

Arnold684 (0) PRO, 18 jaar geleden

waar moet dat lucht dan vandaan komen, het was na de vervanging van de pakking een maand goed.
controleer ook eens de waterpomp

imacthomas (0), 18 jaar geleden

misschien verwarmingsklep is bij 5 serie ook een probleem

stefan84 (0), 18 jaar geleden

luchtbel kan overal blijven zitten,

of misschien dat na het vullen het peil niet bereikt is ( koud - min )zodat hij daar lucht aangetrokken heeft.ik bedoel dan dat het expansievat leeg is e.d.

als de motor op temp. is zijn dan allebei je slangen warm ?dus de bovenste en onderste van de radiator ?zo ja,kan het aan bv de waterpomp liggen,zo nee,zit er lucht in!

jan4943 (0), 18 jaar geleden

waterpomp vervangen na 3 dagen nix aan de hand en dan begint het weer opnieuw naar rood, als je bij koude motor koelvloeistof bij vult is het weer goed voor 3 dagen en dan opnieuw is mij vertelt dat er nog een pompie is die ook de koelvloeistof circuleert stuk is kan dit waar zijn of ligt het ergens anders aan

sjaak10918 (0) PRO, 18 jaar geleden

kortom, je verliest koelvloeistof en in 3 dagen is het nivo te laag. Als het niet naar buiten lekt(loopsporen bij de radiatordop of ergens anders), komt het in de motorolie (stijgt het oliepeil ?) of het verbrandt (witte rook uit de uitlaat ?).

jan4943 (0), 18 jaar geleden

heb wel last van rook uit uitlaat wat wil dat dan zeggen koppakking lek

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.