BMW 3-Serie: temperatuur en koppelingsplaat

Bouwjaar: 1996

Hallo,
Ik heb dus een 325td van 1996. Vorige week was het zo warm en dan loopt de temperatuur enorm op, dat doet de auto dus ook bij stationair toerental (moet wel behoorlijk lang lopen). Vooral toen we in de file kwamen te staan. Daardoor trekt de auto niet meer en climat controll begint gewoon warm te blazen. Als je bij het stilstaan gaspedaal indrukt zo rond de 2500 toeren dan koelt de motor en de climat controll doet het ook weer redelijk (maar de mensen om je heen denken dan wel van die moet je die gek zien).
Het tweede probleem is als je langer dan een half uur gereden hebt begint de koppelingsplaat moeilijk te doen. Als je vanuit stilstand op wilt trekken en schudt de hele auto. dat is toch niet normaal voor zo'n kostbare auto.
Oh ja wat is een visco koppeling?????
Alvast bedankt voor de reacties.
mvg edwin

edwin2586

Geplaatst door edwin2586 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

arnold690 (0) PRO, 18 jaar geleden

Die viscokoppeling zit voor op de motor en kan de oorzaak van je probleem zijn[loopt niet meer mee als hij stuk is]

edwin2586 (0), 18 jaar geleden

He Arnold,

Als ik het goed begrijp is waarschijnlijk mijn visco koppeling kapot. Maar hoe kan het dan dat de motor wel koelt als je stilstaat en de toerental zo rond de 2500 en hoger houdt???
mvg edwin

arnold690 (0) PRO, 18 jaar geleden

Hij zal nog wel iets meelopen bij weinig toeren....

astra rijder (0), 18 jaar geleden

Dat warm lopen van motor bij warme dagen en lang file rijden dat had ik ook bij mijn vorige auto. Toen had ik ook de visco koppeling vervangen. maar wat je zeg als je lang stilstaat in de file dat je motor warm gaat lopen dat komt door je visco koppeling.
Want zelfs als je stil staat, je visco koppeling draait nooit het volledige toerental van je motor mee.
Dat is namelijk het nadeel van die visco koppelingen.

Groetjes
Astra Rijder

disk (0), 18 jaar geleden

als ik 15min stapvoets rijd heb ik dat probleem ook dat de hele auto schokt als ik stilstaand vertrek, weet je wat dit is?

Erik2842 (0), 18 jaar geleden

Ik heb dat probleem ook gehad met een 318i de platen waren toen gewoon op, nieuwe gezet probloeem weg

disk (0), 18 jaar geleden

Erik Janssen, hoeveel kost dat ongeveer voor nieuwe koppellingsplaten?

greets

Erik2842 (0), 18 jaar geleden

Voor mijn 318i was ik toen als ik mij niet vergis voor alleen de platen 185,- kwijt en dan zitten ze er nog niet in want dat heb ik zelf gedaan, maar ik denk dat je rond de 500,- uitkomt als je het moet laten doen

disk (0), 18 jaar geleden

voor mij is het nu nog geen direct probleem, want hij begint pas te schokken na 20 minuten stapvoets rijden. maar voor de toekomst zou ik ze misschien vervangen. is het erg moeilijk om zelf te doen?

Erik2842 (0), 18 jaar geleden

Nou daar ben je wel even mee druk, je moet volgens mij de hele bak erachter weg halen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.