BMW bmw 318 (lpg): wagen schokt hevig in lage toeren

Bouwjaar: 1991

Hallo,
ik heb een week geleden 2e hands een bmw 318 van 91 gekocht op lpg met 178000 km. Ik heb er deze week mee gereden en het ging vrij vlotjes. Vandaag ben ik wat maneuvres gaan oefenen en toen kreeg ik een probleem: na 10 minuten tegen zo'n stapvoetse snelheid te rijden (met oefenen op parkeren...) begon de wagen heel erg te schokken als ik in 1e vertrok. Ik heb hem dan is op benzine gezet en toen schokte hij in neutraal om de seconde even en ging de toerentalwijzer altijd wat naar boven en beneden. Ik ben dan terug naar huis gereden en na 10 minuutjes te rijden tegen 80kmh trok hij weer normaal op in 1e zonder schokken (gelukkig)

wat kan dit zijn? is dit een ernstig probleem?

een ander probleempje dat niet zo storend is: als ik mijn wielen volledig tot op het einde afdraai davert de wagen wat en maakt hij een hoog piepend geluid. (als ik niet tot op het einde afdraai heb ik dit niet). Iemand een idee?

vriendelijke groeten

disk

Geplaatst door disk (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

disk (0), 18 jaar geleden

iemand alstublief???

Ralph9251 (0), 18 jaar geleden

Hey Disk,

Ik begrijp uit je verhaal dat de motor schokt op gas,
kijk de plunjer van je gas verdeelhuis even na op vuil (reinig deze) kan vast gaan zitten!!

en rij ook af en toe even flink op benzine.

....................................................

Piepend geluid; Zitten er Orginele wielen onder, of te breede dat deze de Chassisbalk/binnenscherm kunnen raken.
Is de spanning van je multiriemen oke???

Kijk en probeer!!
Succes

disk (0), 18 jaar geleden

hey, dat schokken van de motor begint enkel als hij 15 minuten lang stapvoets rijd (dus in file of maneuvres). Kan dit de koppelingsplaat zijn? hij schokt echt hevig dan , maar enkel in 1e bij op te trekken. ik heb dit nu niet meer voor gehad omdat ik met deze wagen geen maneuvres meer heb geoefend maar met die van men ouders.

van de wielen, zijn niet de originele maar weet niet of ze te breed zijn, heb hem 2ehands gekocht de wagen. piept en schokt wat als ik het stuur tot op het einde draai (voor parkeren)

andreasknol (0), 18 jaar geleden

Hallo Disk,

Ja, volgens mij is dat je koppeling. Zelf heb ik dat ook gehad, en het is net zoals je zegt: alleen als de wagen warm is gereden, bijvoorbeeld bij file of bij parkeren, als je veel met slippende koppeling rijdt. Ik heb dat nagevraagd bij mijn garage en die vertelden dat dit een bekend probleem is, de platen zijn wat ruw en reageren slechter als ze warmer worden. Je kunt ze laten vervangen, maar dat is niet zo goedkoop. Ik heb er mee leren leven. Gewoon iets meer toeren maken bij het optrekken vanuit stilstand, of in de file trok ik wel op in de 2e versnelling, om een of andere reden ga je dan automatisch iets meer toeren maken om op te trekken en gaat het beter. Als je daarna weer een stuk autobaan rijdt (zonder koppeling te gebruiken) dan koelen de platen en is het probleem over.

Umpire (0), 18 jaar geleden

De koppeling cylinder laten ontluchten.
succes.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.