auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie: Temperatuur loopt op... (bij dit weer)

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 316i m40 b16

Dag allen,
Sinds kort zijn er nieuwe problemen. Wanneer ik rijd op de snelweg loopt de temperatuur op tot tussen drie/vierde en het rood. Bij alle snelheden, dus ook bij 90 km/U... Wanneer ik dan mijn verwarming volledig open zet, slaat de wijzer een aantal keer van links naar rechts om vervolgens op bedrijfstemperatuur te blijven staan. Wanneer ik dan stop, gaat de meter nog een klein beetje verder en begint volledig van links naar rechts te slaan. Het gekke is echter dat ik er tijdens het stilstaan zo goed als geen problemen mee ondervind. Ik heb een andere tellerunit gestoken enkele weken geleden.

Heeft dit echter te maken met het Motronic? Want ik heb een vacuumlek in de slang naar de stappenmotor(heb nieuwe slangen besteld) en daarom heb ik mijn gasklep verder opengeschroefd omdat hij anders steeds stilviel. Heb gisteren kvs peil gecontroleerd en ontlucht...

Toen ik hier stilstond daarnet en de meter na al zijn makken terug op bedrijfstemperatuur stond, verwarming uitgezet en een paar keer gas gegeven, en toen bewoog de meter niet meer... Ik snap er geen jota van, maar zou graag m'n blok heel houden.

Geplaatst door

DenDuvel (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

david het lijkt me verstandig om in eerste instantie je thermostaat tevervangen en tecontroleren of je radiateur overal goed warm wordt.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

18 jaar

inderdaad even de thermostaat controleren als eerste..

je motor hou je 'heel' door hem te voorzien van genoeg olie en te zorgen dat hij niet warmloopt..

Stefan

stefan84 0

18 jaar

Het is weg. Heb gasklep weer toegevezen en de draadjes voor katalysator/geen katalysator terug losgemaakt...

DenDuvel 0

18 jaar

wat heb je precies gedaan david ??

stefan84 0

18 jaar

Stefan,
omdat de motor niet meer stationair draait (gat in de dubbele slang naar de stappenmotor) had ik de gasklep wat opengevezen...
Vermoedelijk sloot de lmm niet meer af. Maar ik heb wel alleen de problemen dat die naald een eindje boven het midden gaat wanneer in in de regen op de autosnelweg rijd. Ik vermoed dat er dan niet voldoende wind door de radiator passeert en dat hij daardoor iets warmer draait.

Ik reed vroeger met 10w40 en nu met 15w40, kan het zijn dat daardoor ook de temperatuur standaard iets hoger zal liggen dan met die 10w40 of zie ik spoken. Ik rijd er elke dag twee keer 60 km mee. Dus moest er iets fundamenteel mis zijn met de koeling zou hij toch harder oplopen?

Anyway, normaal heb ik morgen mijn luchtslangen en dan zien we wel wat het geeft :)

Gr.
David

DenDuvel 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.