auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie: tijdens rijden bij snel gas loslaten bonk geluid uit achter kant

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 323i e46

Na vervangen van koppelingsplaten, dual mass vliegwiel en haryschijf, blijk nou wanneer ik tijdens rijden het gaspedaal snle loslaat dat een bonk geluid uit de achterkant komt.....sterk nog het bonk ook een beetje bij schakelen..'

Komt dit "bonk" nou eigelijk uit diff of is afkomstig van versleten tonlagers v/h subframe?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?...


mvg

Geplaatst door

Aman (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik zou er eventueel ook rekening mee houden dat je subframe uit de caresorie is gescheurd... Is vrij makkelijk te controleren.
Achterwiel aan de bestuurders kant eraf halen en controleren of het subframe uitgescheurd is.

boccaccio 0

17 jaar

Het schijnt dat dit probleem vaker op dit forum voorkomt. Ik zelf zit er ook mee.. alleen die van mij bonkt wanneer ik schakel in me 1 of 2 soms 3. Ik heb mijn differientieel rubber al vervangen nummer 9 op realoem maar, het probleem kwam terug na een paar dagen rijden. Er is ook een andere topic open met dit zelfde probleem ook hij heeft zijn dual massa vliegwiel en koppeling vervangen maar het probleem hield zich aan. Dus het zou toch goed kunnen zijn dat de differentieel het probleem geeft.

vegito 0

17 jaar

ik Had dit dus ook
koppeling en inderdaad rubber van cardan vervangen maar nog steeds niks opgelost.

Vandaag is een andere dealer opgezocht en heeft het verholpen hoop dat het bij jullie ook helpt,na even proefgereden te hebben en stilstaand schakelen is ie tot de conclusie gekomen dat het de koppelings cillinder is deze meteen vervangen en het gebonk bij stilstaand schakelen is over,koppeling kwam gewoon niet goed vrij,de monteur zei ook bij vervangen koppeling wordt altijd de cillinder meteen vervangen uit voorzorg.

Edwin1970 0

17 jaar

oké.. dus het echt puur dat de koppeling niet vrij wilt komen?. Bedoel je de koppeling hulp cilinder? ik heb die van mij ook vervangen en toen ontlucht vervolgens was het wel beter.. hmm misschien toch maar even opnieuw ontluchten. Thanks voor je oplossing.. het rare is wel dat BMW geen modificatie onderdelen heeft voor dit probleem.

vegito 0

17 jaar

Ja de koppelings cillinder op de zijkant van de bak,weet niet hoe erg die van jou bonkte maar bij mij was het zo extreem dat als je de koppeling ingetrapt had en je deed hem in zijn 1 hoorde je de bonk en voelde je dat de auto naar voren wilde,dus kwam gewoon niet goed vrij.

ik hou het in de gaten of het geluid wegblijft,vind het ook een slechte zaak voor zo'n auto dat ie van dit soort kwaaltjes heeft en ze daar geen oplossing voor maken.

Edwin1970 0

17 jaar

Nee zo erg zoals jij het beschrijft dat de auto naar voren gaat is het niet. Het is bij mij wel zo als ik hem in ze 1 wilt zetten de bonk hoor achterin bij het herhalen van die handeling dus koppeling los en weer in trappen en naar 1 schakelen hoor je niks. Ik weet zelf niet of ooit mijn koppeling vervangen is en de vorige eigenaar heeft wel met trekhaak gereden. Trouwens is het altijd genoodzaakt om je vliegwiel dual massa te vervangen? of hoeft je alleen de koppeling en de drukgroep zelf te vervangen?. Ik ga even kijken of mijn hardyschijf nog goed zijn misschien eventueel vervangen.

PS mijn auto is een BMW E46 318i 1998 M43TU

vegito 0

17 jaar

Bij mij is koppeling en drukgroep gedaan geen 2 massa vliegwiel,het gebonk wat jij hebt had ik ook alleen bij mij voelde je ook echt dat als je de koppeling op de bodem had en je zette hem in zijn 1dat ie een tikje vooruit wilde, deed je het voor de tweede keer dan was er niks aan de hand.

ik heb een 318 M43 uit 2001.

Edwin1970 0

17 jaar

okey...maar wat ga je nu hieraan doen..? als je koppeling en drupgroep zowel met de lager vervangen hebt en het probleem nog steeds voordoet is het een beetje vage zaak. Tevens jij hebt een 2001 model dan moet er toch iets ernstigs aan de hand zijn met die e46 modellen ik kan van jou aannemen dat jouw differentieel geen spelling heeft. Misschien een tussen lager van de cardan? ik ga zelf ook een beetje zoeken waar het probleem ligt want ik word er gek van kamp al één jaar lang al met dit probleem.

vegito 0

17 jaar

Er werd steeds geen oplossing voor gevonden, auto is inmiddels niet meer. bedankt voor jullie meedenken.

Aman 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.