Hallo allemaal,
Ik ben Josef, ik heb wel wat ervaring met auto's en motoren maar bij deze ontbreekt mijn kennis,
Namelijk mijn BMW 316TI koude start geen probleem en hij loopt ook heel soepel, maar als begient warm worden motor tikt, (boven kant)
Beetje gas geven tik is weg maar als goed warm word tik is er constant aanwezig,
En vermogen is ook heel wat minder geworden
Toen ik heb het gekocht 2 manden geleden was er ook met die tik maar was duidelijk te zien dat ketting geleider was gebroken, maar hij liep als een trein, na het vervangen tik werd minder geen vermogenverlies en ook begon ook nog zuinig te rijden, opeens merkt ik dat heeft hij vermogenverlies vooral onder de 2000rpm
Na een dagje zware boedelbak trekken hij wil niet meer lopen zoals voorheen,
Ik heb twee weken geleden vervangen,
Ketting, geleiders en spanner
Bougies,
Pakkingen van elektromagnetische ventielen
Valvertonic (motortje bovenaan )
Benzine pomp ( die was al dood)
Inlaat nokkenas sensor
Olie afscheider kompleet vervangen
Nieuwe K&N open luchtfilter
Uitgelezen codes die steeds terugkomen
P0011
P0015
P0341
Wie kan mij een goede tip geven, wie heeft zoiets meegemaakt, alvast bedankt voor de meedenken,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Alle codes hebben met de nokkenas positie te maken, dus denk ik dat daar iets fout gegaan is met vervangen van de ketting en spanners..
Zou best kunnen de vraag is of de nokkenas gefixeerd is met blokkeergereedschap voordat de ketting er werd afgehaald.
probleem opgelost,
Vanos vervangen
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar