Hallo, ik heb een bmw 318i sedan ik hoor getikker in de motor.
De olie heb ik al laten verversen, er zit half synthetisch op. Zelf denk ik dat het de hydrolische klepstoters zijn. Wat kan het zijn en wat kan ik er aan doen??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
post aub uw problemen op de juiste plaats.
particulieren onder particulieren
profs,monteurs,enz onder professionals.
en plaats aub postings over onderdelen,auto kopen enz onder comercieel.
hierdoor blijft het overzichtelijk, en het scheelt een hoop schuifwerk voor de beheerders. Het posten op particulieren heeft beslist geen invloed op het beantwoorden van je probleem. wel op de manier van oplossen. (een particulier heeft geen motortester,remmenbank,diagnose apperatuur,enz) dus de oplossing wordt anders aangeboden. verkeerd geplaatste postings zullen verplaatst worden naar de plaats waar ze wel horen. ze worden NIET verwijderd. Dubbele postings worden wel verwijderd.
uw posing stond onder professionals en u bent niet werkzaam in de branche volgens uw profiel en vraagstelling. de professionals posting is verplaatst naar particulieren. lees uileg bovenaan deze site.
http://members.home.nl/moderator.problem...">
alvast bedankt,
groeten, het problemcar team.
het getik van de klepstoters van zo een BMW is duidelijk waar te nemen met een geluidsscoop, of stethoscoop. hier kun je duidelijk mee gaan lokalisren vanwaar het geluid komt, zo kun je duidelijk horebn van welke klep het komt.
Hopelijk helpt het je wat verder.
Hoeveel km heeft de moter al gereden? De hydraulische klepstoters van dat model durven het wel eens te laten afweten vanaf dat de motor reeds vele kilometers achter de rug heeft hoor.
groetjes Koen
21 jaar
Neem het kleppendeksel er eens af. Het is mogelijk dat de nokkenas is ingelopen en dan kunnen de klepstoters de klepspeling niet meer corrigeren.
Is dit het geval moet je best nokkenas en alle klepstoters vervangen.
De oorzaak van dit fenomeen is vaak een gebrek aan smering.
Dit komt doordat er niet genoeg olie wordt opgepomp.
Dit komt dan weer doordat de carterpakking vd bovenste carterpan niet goed afdicht, waardoor er lucht wordt aangezogen door de oliepomp.
Dus is de nokkenas ingelopen vervang je best deze pakking ook.
Is de nokkenas niet ingelopen zullen het enkel de klepstoters zijn en dan vervang ze wel best allemaal, omdat het moeilijk te achterhalen is welke er faalt en ook om op veilig te spelen zodat je van dit getik weeral een tijd verlost bent.
21 jaar
Ik heb ditzelfde met mijn E36 316i M40 bj1993 gehad.
Begon eerst met hogere toerentallen in te houden en later begon ie ook flink te tikken.
Bleek dat de vorige eigenaar verkeerde olie gebruikt had waar door de oliekanaaltjes van de nokkenas dicht waren gaan zitten. Daardoor was inderdaad de nokkenas ingesleten en de tuimelaars hadden ook wat slijtage. Gelukkig vond dit plaats binnen de bovaggarantie. Nieuwe nokkenas, tuimelaars en kleppen en het probleem was opgelost.
ik heb er nu 10W30 halfsyntetische olie in zitten.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar