close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 5-Serie: traag reageren inhouden bij laag toerental

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 530 D

Dag,
Ik heb een BMW 530 van 2004 met 247.000 kilometer op de teller, en zit met volgend probleem. Wanneer ik gas geef dan houdt de motor in. Dit duurt heel even en dan schiet deze er vandoor. Dit gebeurt tussen de 1500 en 2000 toeren. Het probleem ontstaat bij koude motor, maar vooral bij warme motor.
Auto laten uitlezen. Deze gaf diverse codes, maar na resetten waren deze weg. Ook hebben we de turbo gecontroleerd, maar deze had geen speling en draaide soepel rond.
Wat ik ook merk als ik op de cruise control heuvel op rij met 80 km/u de auto moeite heeft deze snelheid vast te houden. Toerental en brandstof verbruik maken dan enorme uitschieters. Daarnaast als ik met de auto gereden heb en dan de motorkap openmaak en er onder ruik, ruik je een lichte branderige lucht.
Hekent iemand dit probleem en wat is de oplossing?
Hoor graag.

gr.Hans

Geplaatst door

hans33 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

[quote=hans33]Dag,
Ik heb een BMW 530 van 2004 met 247.000 kilometer op de teller, en zit met volgend probleem. Wanneer ik gas geef dan houdt de motor in. Dit duurt heel even en dan schiet deze er vandoor. Dit gebeurt tussen de 1500 en 2000 toeren. Het probleem ontstaat bij koude motor, maar vooral bij warme motor.
Auto laten uitlezen. Deze gaf diverse codes, maar na resetten waren deze weg. Ook hebben we de turbo gecontroleerd, maar deze had geen speling en draaide soepel rond.
Wat ik ook merk als ik op de cruise control heuvel op rij met 80 km/u de auto moeite heeft deze snelheid vast te houden. Toerental en brandstof verbruik maken dan enorme uitschieters. Daarnaast als ik met de auto gereden heb en dan de motorkap openmaak en er onder ruik, ruik je een lichte branderige lucht.
Hekent iemand dit probleem en wat is de oplossing?
Hoor graag.

gr.Hans[/quote]
24 augustus. Vandaag naar een BMW specialist geweest. Probleem was in 5 minuten verholpen. Uiteindelijk een connector losgehaald die de kleppen van de luchtinlaat regeld in het inlaatspruitstuk. (ben de naam even kwijt). Kleppen schijnen de werveling van de lucht te regelen. (wervelkleppen). Auto rijdt weer als vanouds. Daarnaast de AGR thermostaat vervangen. Die bleek lek te zijn.

hans33 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.