auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie: trekt niet meer en schokt tussen de 2000 en 2500 toeren.

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: mt43

Hallo ik ben nieuw hier en val direct met de deur in huis met een probleem.

Het gaat dus over een 525D van 2002, deze wagen trekt helemaal niet meer door in lage toeren en tussen de 2000 en 2500 toeren begint deze wagen te snokken. Met andere woorden hij houd in en trekt weer maar dan wel snel achter elkaar, als je dus een bepaalde snelheid wil aanhouden en je zit tussen dit toerental dan hangt de wagen precies aan een rekkertje.
De turbo leidingen en de stuurkleppen zijn reeds nagezien en vervangen, de EGR klep werkt goed en sluit af, alle filters zijn nieuw, de turbo zelf is gereinigd binnen in met producten van Wynn’s. Maar het probleem blijft dus duren en we zijn echter ten einde raad, zeker als je weet dat de wagen bij vertrekken in 1 ste helemaal niet meer trekt.
Wie kan ons hierbij helpen ?

Geplaatst door

RSR (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

lmm gecheckt?

ayyildiz18 0

16 jaar

Wat bedoel je met Imm ? alles is uitgelezen en het motot program is vernieuwd. Ik heb er nu zelf een nieuwe lucht weger op gezet maar het probleem blijft echter. Alle darmen zijn ook nagezien en zijn goed bevonden, EGR klep werkt ook en sluit af + sturingen zijn ook al nieuw.

RSR 0
badge

16 jaar

luchtmassameter...heb je deze op werking getest?

ayyildiz18 0

16 jaar

Er zit juist een nieuwe in compleet met houder en alles vervangen, maar het probleem blijft duren. Zijn werking moet zeker goed zijn omdat ik geen enkele fout kan uitlezen.

RSR 0
badge

16 jaar

ook opnieuw laten programmeren bij de dealer?

ayyildiz18 0

16 jaar

Wij zijn in het bezit van een toestel om het motor program te hernieuwen, en deze morgen zelf nog bij BMW geweest een daar vinden ze ook niets terug. Laat het ons zo stellen alles is uitgelezen en geprogrammeerd, er zitten ook nog een tal van nieuwe onderdelen op de motor buiten de turbo en de injecteurs + de comonreel sturing en de pompen. Maar als de druk goed is moet ik hier ook al niet verder zoeken. Ik vrees dat we hier voor een moeilijk raadsel staan dat niet simpel is op te lossen. Wij zoeken nu al 6 maand achter het probleem en hiervoor heeft een grote BMW dealer er al bijna 3 jaar achter liggen zoeken en ook niet gevonden ( of hebben ze het niet willen vinden ). Er zijn dan ook al veel onderdelen vervangen bij hun onder waarborg en nooit is het goed gekomen. Ik denk dan zo dat we iets over het oog hebben gezien wat heel belangrijk kan zijn maar wat is het ?.
Alvast bedankt voor de moeite, het is voor ons ook een raadsel en zeker als je weet dat wij enkel Porsche doen normaal dus ja we doen ons best.

RSR 0
badge

16 jaar

Kleine darmpjes op de turbo nazien, die gaat naar een elektrisch klepje, dan naar een zwart potje.
Van dat zwart potje gaat het naar de inlaat-collector, en merendeels scheurd hij onder de inaat-collector of de darmpjes zijn verouderd, dus zeker de darmpjes nakijken.
Als het darmpje gescheurd is zal hij geen fout opgeven.

Ook het opvoerpompje links onder de wagen, niet die in de tank eens nakijken.
De pomp draaid, maar geeft misschien te weinig debiet.
Probeer eens met een nieuw opvoerpompje, die zit links onder vooraan onder de beschermplaat.
Zeker eens proberen.
Ook de sensor op de common-rail nazien, sensor en stekker nazien op corrosie.

uitlaatsysteem ?
J.E

janh5107 0
badge

16 jaar

de lucht klepjes in de lucht inlaten er zitten er dus 6 in maar daar moet je het spruitstuk voor demonteren

126 0
badge

16 jaar

Zou inderdaad, wat Davey zegt, de opvoerpomp onder de auto kunnen zijn, Je moet dan de stekkeraansluiting op de pomp controleren deze kan verbrandt zijn !!!

Zou inderdaad, wat Davey zegt, de opvoerpomp onder de auto kunnen zijn, Je moet dan de stekkeraansluiting op de pomp controleren deze kan verbrandt zijn !!!

Is het probleem al opgelost.

Gr Gerard

Ge.rc 0

16 jaar

Is het probleem al opgelost.

Gr Gerard

Ge.rc 0

16 jaar

Nee ik heb nog niet kunnen zien naar de aansluiting van de pomp onderaan, maar die darm is al vervangen ongeveer 10 maand geleden. Nu de wagen heeft het nu even 1 week en 3 dagen niet meer gehad maar nu heeft hij de kuren weer. Ik ruik dan ook een soort van diesel luchtje als je met de wagen gereden hebt maar dit kan we webasto zijn natuurlijk. Volgende week zal ik eens kijken naar die pomp maar weten jullie soms ongeveer wat deze kost ? ik moet nu wel zeggen dat de wagen heel goed trekt en ook naar zijn hoge toeren dus heb ik mijn twijfels over deze pomp.
Maar ik sluit het ook niet uit.

RSR 0
badge

16 jaar

pomp kost rond de 600 euro

126 0
badge

16 jaar

Bij 316 mt43 benzine lees ik als storing uit 171 en 141. Is 144 de sonde voor of na de kat. ?
Heb al een lamda sonde vervangen nu is er alweer een l-sonde storing.
De lmm blijft storing geven na reset blijft de storing soms wel duizend en meer weg. De lmm is nog niet vervangen! Wel de slangen voor carterontluchting en de klep zijn vervangen. Soms stottert de wagen (warm) bij optrekken bij verkeerslicht maar loopt verder perfect!

Gaan deze sondes en lmm zo snel kapot bij bmw. In de garage in Dld. hebben ze ze niet in voorrraad omdat ze weinig defect gaan zo meldde men.

Wie weet eventueel een oplossing.

audi950 0

16 jaar

heb je na verv lm wel soft wear update gedaan dat moet

126 0
badge

16 jaar

Ik heb dezelfde probleem (bmw 525d 2002)
op bmw hebben ze mijn wagen volledig gechecked
nu blijkt dat één van mijn injectoren ( de tweede van voor ) slecht is
kan dat het oorzaak zijn.
LMM en EGR was goed.

AKTAY 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.