auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 5ER REIHE: Trillen boven 80 niet constant...

Bouwjaar: 2012, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorcode: N47D20D, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 160

Beste..

Een tijdje geleden ben ik over een weggetje gereden en daar zat een dikke kuil in.. Maakte een klap en daarna trilde de auto boven de 130km...
Ik dacht lood van de velg af maar de achterste twee velgen bleken een ei te zijn.. krom dus..

Nu nieuwe wielen gehaald, 4 stuks met nieuwe banden.. nu blijft de auto trillen... alleen niet meer bij 130 maar bij 80 km begint het..
De trilling is niet constant, dat wil zeggen: als de snelheid constant is dan is het trillen niet altijd constant.
Ik rij 100 op cruise en dan trilt hij flink, niet in het stuur maar in de stoelen. dan verandert het trillen naar zo goed als weg en dan komt het ook weer terug. Sturen naar links of rechts maakt niks uit.

Wat zou dit kunnen zijn?

Banden en velgen zijn nieuw. zijn 2x gebalanceerd..
Hoogte slag zou dat kunnen? maar dan zou het trillen altijd aanwezig moeten zijn.
Diff? (hoop het niet) maar zou zoiets krom kunnen gaan?

En hoe is dit uit te sluiten?
MVG
Laurent T.

Geplaatst door

laurenttwint (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als je het in de stoelen voelt en niet in het stuur komt het van achteren of uit de aandrijving , er kan dus meer beschadigd zijn na die klap , op de brug en er onder kijken of er visueel iets is te zien .

ja het zit inderdaad aan de achterkant. visueel is er niets te zien onder de auto.. dus dan zal er gemeten moeten worden.. of vervangen van onderdelen, al klinkt me dat wat roekeloos in mn oren...

Geen schokbreker die door de klap is overleden? Los nemen en controleren bv.

Er zit luchtvering o der dus dat is het denk ik niet...

Zit zelf aan steek Assen of het diff te denken..

Ook luchtvering heeft een demper inwendig, anders dein je de dijk af.

Ik zag het vanavond ja. Andere wielen geprobeerd, wordt het wel veel beter van maar rond de 100 is het absoluut niet weg.

Zal hem morgen naar de garage brengen. Ben benieuwd wat ze er van vinden..

Wordt vervolgd

cardan-as, draagarmen controleren kuilen zijn moordend voor elke auto.

De subframe rubbers achter zijn vervangen.. het trillen is nu een heel stuk beter, alleen tussen 120 en 135 trilt er nu nog iets... misschien dat dat idd aan de aandrijving ligt. De garage gaat er binnenkort nog een keer naar kijken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.