auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 5-Serie: Trillen in de remmen

Bouwjaar: 2000

Een 525 D bouwjaar 2000 trilt tijdens het remmen in het stuur. de schijven zijn pas vervangen en toen was het tijdelijk een stuk beter maar het komt toch weer terug. Geen aantoonbare speling in kogels of draagarmrubbers.
Iemand hier ervaring mee?

Geplaatst door

witte12281 (0)
badge

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bmw heeft op somige modelen remschijven die links en rechts verschilend zijn. Dit heeft te maken met de koel schoepen in de schijf ( draairichting ). als je ze verkeerd monteerd dan zijn je schijven zo weer krom (geen koeling ).
Gr Lau

Laurens6460 0
badge

18 jaar

zijn het wel originele remschijven want met imitatie heb ik een zeer slechte ervaring

Jannes5119 0
badge

18 jaar

Zit vast en zeker speling op de bussen van de voorste wielophanging. Met namer de bussen aan motorzijde, die iets schuin zijn geplaatst tov de rijrichting. Is moeilijk meetbaar!

Siem Bijman 690
badge vip badge

18 jaar

ik heb het zelfde probleem met een 530 nieuwe schijven blokken was eerst goed maar komt op den duur weer terug schijven aan de auto afgedraaid maar komt weer terug .Toen gepreforeerde schijven met weer nieuwe blokken maarhet trillen komt weer terug. Toen compleet nieuwe draagarms gemonteerd en de schijven weer af gedraaid toen leek het eerst goed maar hij trilt nu na ongveer 2000km weer .als ik een oplossing vind laat ik je dit weten vrgr harry

harry folkers 0
badge

18 jaar

gaan de remzuigers wel soepel ik heb het met een volvo gehad bleven de remmen een klein beetje aanlopen werden daardoor zo heet dat ze bij een forse rijstijl snel krom trokken zuigers gedemonteerd en opgehoond nieuwe rubbers toen niet meer terug gezien.

tonny11609 0
badge

18 jaar

Reactie armen die schuin naar voren lopen, hier zitten oliegevulde bussen in, deze zijn waarschijnlijk gescheurd of zelfs lek.

TesT 0
badge

18 jaar

Eerst goed de ophanging nakijken(is er gevoelig voor speling).
Het kromtrekken van de schijven is bij E39 en E38 vaak een probleem.
Dat heeft te maken met het feit dat een groot deel van deze BMW's met een automaat is uitgerust.
1e De remmen worden toch wat zwaarder belast bij een automaat.
2e Bij het nemen van een afrit de voet op de rem houden voor het stoplicht.
3e Eventueel extreem rijgedrag .
Ik ben wel van mening dat dit niet normaal is dat alles krom trekt bij redelijk normaal gebruik.
Wat je zou kunnen proberen is een setje geperforeerde Zimmerman schijven monteren (kost hetzelfde als standaard schijven bij de dealer).
Ik heb op mijn 323i al van alles geprobeerd ,orgineel,Brembo Max,Nu voor en achter Zimmerman geperforeerd en geventileerd en geen problemen meer gehad.
Ik rij ook af en toe met een E30 325i racer met Zimmerman schijven op div circuits ,Zandvoort, Zolder,Spa Francorchamps, zelfs op Spa trekken de schijven niet krom.(anders was het altijd gezeur na een uurtje rijden).

bmw-ton 0

18 jaar

Ik ga eerst even de bussen van de draagarmen Voor vervangen en kijken of dit helpt. Ze zijn namelijk aardig soepel.
jullie horen wel

witte12281 0
badge

18 jaar

TIP de bouten van de draagarm/subframe pas vasttrekken als de wagen in zijn veren staat,anders zijn ze zo weer kapot.

bmw-ton 0

18 jaar

Ik heb de voorste bussen vervangen en weer nieuwe zimmerman schijven gemonteerd. Nu maar hopen dat het goed blijft gaan.
Ik houd je op de hoogte

witte12281 0
badge

18 jaar

Succes
wij horen wel hoe het gaat.

bmw-ton 0

18 jaar

Remvloeistof vernieuwen,wordt vaak vergeten bij een grote beurt,dus de vloeistof bederft en gaat tijdens remmen koken en dat veroorzaakt ook vaak trillingen.

Cees B 0

18 jaar

Cees op dit moment gaat het nog prima nadat ik de draagarmrubbers heb vervangen maar toch bedankt voor de tip

witte12281 0
badge

18 jaar

Ha da's mooi Jan,dan zal het zeker en vast nu goed zitten,zelf ook al eens alles vervangen en later bleek het dus aan de remvloeistof te liggen,kwam er pas achter toen ik de bmw te koop had staan en er een monteur van de bmw dealer kwam kijken,hij ging proefrijden en voelde het meteen,toch kocht hij de auto niet dus ik daarna bij 'n vrije garage hier op 't dorp de remvloeistof laten vervangen en warempel het was opgelost,maar goed om een lang verhaal kort te houden,ik heb de auto een week later toch nog verkocht dus heb een week kunnen genieten van remmen zonder trillingen,groet Cees.

Cees B 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.