hallo ik heb een vraag mijn stuur begint bij 100km te trillen tot 120km dan houdt het op maar dan begint me stoel te trillen tot 125 km dan is er niets aan de hand dit doet die het meest als ik de auto 3a4 dagen niet gereden heb met de zelfde route en zelfde weg naar me werk als ik elke dag rij dan doet die 2 keer per week en 3dagen niets aan de hand ik lees hier ene zegt remschijven ene zegt silentblokken of de cardanas het is een e39 525i automaat uit 2001 met 72000km en achter heb ik 1cm dik spoorbreders zitten alvast bedankt KURT
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hoe is de staat van je banden ?
heb het zelf ook gehad met een E-36 deze trilde tussen de 110-120km/h dat was ontzettend storend,en de meeste snelheid die er gereden op de autobaan,sommige blijven maar links rijden met deze snelheid..
heb nog net geen last gehad van een rammelende stoel :d haha..
uit laten balanceren voorzijde voertuig en probleem was verholpen!
Stefan
de banden zijn nog goed voor 4mm achter6mm conti sport contact en zijn goed gebalancerd stefan als het aan de balanceren van de banden zou zitten dan zou die elke keer trillen zoals ik het zij doet het ergst als ik smorgens weg rij maar terug van me werk trilt die niet KURT
18 jaar
daar zit ook weer wat in kurt,mijn banden hebben ook nog minstens 4mm vandaar..maar had er constant problemen mee.
Stefan
18 jaar
Verdwijnt de trilling weer bij een hogere snelheid, m.a.w. kun je door de resonantie heen of blijft de trilling ook bij b.v. 130 of 140 ??
18 jaar
hallo cees boven de 130 trilt die niet meer , en als ik snel door trek naar 100 of 120 trilt die weinig als ik langzaam doortrek dan trilt die meer zoals ik het zeg smorgens naar me werk trilt die me stuur bij 100 en bij120 me stoel tot 125 bij 130 trilt niets maar smiddag terug hij trilt wel maar daarmee kan je leven.
18 jaar
Bij onbalans in de banden ( bij trilling bij 120 zou dat achter moeten zijn) zou je er vanuit gaan dat het altijd voor moet komen. We mogen niet vergeten dat een trilling die bij één bepaalde omwentelinngssnelheid van een wiel ontstaat kan versterken als dat wiel een bepaalde tijd op die snelhied draait. Zelf zo erg dat een auto gaat trillen om bang van te worden. De ander keer als je snel door het resonatiepunt gaat merk je niets.
Je zegt dat je spoorverbreders hebt. Is daar per ongelijk niet een hoop troep als zand en peken tussen gekomen in de loop van de tijd.
Anders misschien een keer de achterwielen op de wagen balanceren.
Succes
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar