Dag mensen, ik probeer het nog eens! trillen en hevige onbalans als of je op "ovale" banden rijdt, heel vreemd, het begin inmiddels vanaf 40 kmh, je hoort het gewoon als je heel aandachtig luistert, het begint gewoonweg heel lichtjes te bolderen, een soort hol rommelend geluid, maar heel duidelijk van voren afkomstig.
-
Het gaat door tot 140/150kmh, dan verdijnt het, maar niet zo subiet als voor ongeveer 1000 km geleden, dus het wordt erger.
-
Er is een tijd lang gedacht dat het van achteren komt, dus niet!!! ook in de N-stand (aut.dus) is het aanwezig, banden, velgen verwisseld, vernieuwd, balanceren op de auto, you name it!!
-
Er zit gewoon ergens een toenemend stuk speling op, maar waar!!?
-
Kan het een reactie stang zijn, pitman dingen of i.d.??, als iemand dit ooit gezien of zelf gehad heeft is het een eitje, voorlopig heb ik van 4 mensen gehoord dat ze er afstand v.d. auto gedaan hebben omdat het dus mooi niet te vinden was, nou ik dus never nooit niet, help me alsjeblieft!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoi
Ik heb bij mijn vorige BMW(5 serie touring)iets dergelijks ervaren.
Toen bleek het een beschadigde achterband te zijn . Een van de cordlagen was beschadigd. De band had nog ca 3-4 mm profiel
Na vervanging van de achterbanden was het verdwenen.
Bedankt, maar bij mij komt het toch echt van voren plus er liggen splinternieuwe banden onder!
19 jaar
Reactiestangen van de stabilisatorstang gaan altijd rammelen en veroorzaken niet een trilling, een pitmanarm zit niet in een E39 deze auto heeft een direct stuurhuis, een oude 5-serie (E34) heeft een indirect stuurhuis en dus ook een pitmanarm deze kan inderdaad trillingen veroorzaken.
Zoals ik jou verhaal lees lijkt het wel op een beginnend wiellager,die een gerommel veroorzaakt.Maar ik zou als eerste de voorste draagarm rubbers goed controleren op beginnende scheurtjes, alhoewel deze rubbers bij defect vaak lawaai geven bij remmen, om deze rubbers goed te controleren moet wel de kunstof kap verwijderd worden.Verder kun je alle kogels op speling controleren, op de brug wielen vrij.
Als bovenstaande dingen goed zijn, en dat zal wel jou verhaal lezende, kun als laatste nog proberen je stuurhuis af te stellen.
Ik heb bij het afstellen van een stuurhuis al rare trillingen verholpen. Je gaat als volgt te werk; met een dopsleutel 17 verstel je de moer boven op het stuurhuis een millimeter (rechtsom), daarna rijden als dit niet helpt herhaal je gewoon de procedure telkens met het verdraaien van de moer. Op een gegeven moment zul je merken dat de trilling sterk minder is of zelfs weg is, als je na het verstellen merkt dat de auto zwaarder of sterk directer stuurt moet je de moer weer een milimeter terugzetten, dan zit je op je maximum en ben ik bang dat jou probleem niet op te lossen is.
Ik hoor het wel, succes
Jemig, ik heb al heel veel gehoord en nog meer gelezen maar "hut ab", wat een kennis, ter zake, mag ik er van uit gaan dat je een garage bedrijf hebt of er werkzaam bent!? zo ja zou ik graag een afspraak maken met je, mijn nr.0341.553140 of 06.29045609, ik verneem meer dan graag van je. Gr.
-
P.s als ik onder "zoeken" wiellager in tik, kom ik verschillende malen soortgelijke klachten tegen, alleen blijkt het dan vaak niet een wiellager te zijn en hebben ook die mensen reeds tal van zaken vernieuwd of gekontroleerd, o.a. arie v. zanten met zijn vento, erg typisch want de klacht is vrijwel identiek, zou een schokbreker ook een optie kunnen zijn?
19 jaar
Ja kijk, alles is natuurlijk mogelijk maar lager of schokbreker lijkt mij onwaarschijnlijk. Ik neem aan dat deze zaken ook al gecontroleerd zijn.
Ik werk inderdaad bij dealer.
Okay, ik vraag n.l. naar o.a. een wiellager omdat jij dit zelf in je vorige reactie aan haalde als mogelijke oorzaak en nu sluit je dit eigenlijk op voorhand praktisch uit?!
19 jaar
maaruh test, een vast stuurhuis heeft toch niet zo"n schroeffie?
19 jaar
Hij zit er toch echt
Ga maar eens kijken, het is een grote ring met daar binnenin een zeskant moer, met een dop 17 kun je hem verstellen. Er staan bovendien ook streepjes op. Waarom ga je niet eens naar een dealer, of ga naar een goeie universeel.Vertel bovenstaand verhaal maar, een serieuze garage weet wat hij moet doen.
Bayern, ik heb niet gezegd dat het een wiellager is, maar ik zei dat het op een wiellager geluid leek, dat is heel wat anders.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar