hallo ik heb een vraag over het stationair lopen van mijn bmw , sinds een maand of 3 voel ik trillingen als deze stationair loopt!
het is een 530 d e 39 als ik hem start als hij koud is loopt hij even goed , en na een 15 sec zakt het toerental iets ( is normaal) en begint er een soort trilling in de auto te ontstaan.
als de motor warm is is het iets minder , en als ik het toerental iets verhoog 50 toeren is alles oké
motorsteunen nagekeken niets aan te zien, de motor zelf trilt minimaal het is wel zo dat de uitlaat van voor na achter flink trilt
auto heeft 167000 km gelopen ik heb verder geen storingen auto rijdt perfect, ik heb wel gemerkt als ik flink doortrek dat de auto meer zwarte rook produceerd
misschien een fles Forté erin en de egr/ inlaat reinigen.
herkend iemand dit probleem?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Klinkt een beetje alsof er een verstuiver hapert, of de luchtmassameter die niet lekker werkt... Diagnose bij een diesel of BMW specialist kan wellicht uitkomst bieden bij dit soort vage klachten.
Een schoonmaak-beurt met een fles Forté door een (halve) tank brandstof levert bijna altijd een soepeler lopende motor op. De injectoren knappen daar ook van op.
Electrische stekkerverbindingen loshalen* + contactspray (bijv. van CRC) + weer vastzetten kan ook verbetering brengen. Eerst accu min-pool los om opslag van 'storingen' te voorkomen.
Neem ook de massa-aansluitingen in de motorruimte en de aansluiting van de kabelboom aan de DME-unit mee bij deze electrische-contacten schoonmaak.
CRC levert ook een middel speciaal voor het schoonmaken van de luchtmassa-meter.
Ga hier zéér voorzichtig te werk (géén druk op de hitte-film opnemer uitoefenen), want de drager van de hitte-film van de luchtmassa-meter is zeer bros en zo'n meter is niet bepaald goedkoop ....
*) Afdichting onderin elk vrouwtjes stekker-deel niet verliezen.
11 jaar
Oké ik ga hier binnenkort mee aan de gang, ik heb gezien dat de egr goed vervuild is en ik denk ook het inlaatspruitstuk.
ga spruitstuk verwijderen en laten spoelen , forté in de tank doen en intakereiniger toevoegen voor de aanslag op de kleppen en inlaatpoorten.
controle van de stekker verbindingen
de auto is al uitgelezen ik heb verder geen storingen , parameters geven goede waarde aan en de lektest van verstuivers is ook oké.
alvast bedankt voor de info.
Ik weet niet hoe je je inlaat kanalen en kleppen wilt reinigen met een toevoeging maar als je dat in de tank doet zal het niet werken. Brandstof wordt rechtstreeks in de cilinder gespoten en niet in het inlaat traject. EGR zou ik wel goed reinigen deze geven vaak wel uiteenlopend problemen zeker als ie niet helemaal meer goed sluit.
gr Martin
hallo, hoe ik de inlaten en en inlaatkleppen ga reinigen is niet zo moeilijk .
eerst spruitstuk eraf laten reinigen, dan zo veel mogelijk vuil uit de inlaatpoorten halen en egr reinigen alles terug monteren.
Dan forté fuel conditioner voor het brandstof systeem, en dan een bus forté diesel intake cleaner op laten zuigen voor de kleppen en inlaat verder te reinigen.
dit werkt perfect, de motor gaat dan wel even flink tekeer en roken maar het werkt wel.
maar ik denk dat het niet de oplossing is voor mijn auto ik hoop van wel natuurlijk, maar ik heb al meer gelezen over dit probleem ik ben nog nergens een goede oplossing tegen gekomen.
je moet ergens beginnen, alvast bedankt voor de reactie
Op die manier kan het inderdaad wel maar zo stond het er niet. Als dit niet helpt zou ik eens een lek test van de injectoren laten doen, of in iedergeval een kijken naar de data tijdens het draaien of er niet een cilinders teveel bijgeregeld moet worden.
gr Martin
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar