hallo ..
bmw e91 320d 120kw turbo defeckt ben deze turbo aan demonteeren maar is een elecktriche turbo
nu gaa ik een nieuw turbo plaatsen met nieuw olie en oliefilter
nu is mijn vraag moet ik deze eleckrtiche turbo inlezen bij de dealer of hoeft dat niet regelt van zelf
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo Gert,
Ik heb nog nooit zelf een turbo vervangen, maar van een elektrische turbo (bij BMW) heb ik nog nooit gehoord. Neem aan dat je bedoeld dat er een (druk)sensor op zit... Normaliter lijkt me dat een turbo niet hoeft ingelezen te worden, ervan uit gaande dat je dezelfde type turbo plaatst.
In jouw geval zou ik zeggen, zet erop en kijk wat gebeurd, kan me niet voorstellen dat je er iets mee kapot kunt maken. Zou wel even nagaan of er geen overdreven olie in de slangen rond de turbo zit.
Succes Dave
Oei, ik heb er zelf ook nog nooit een vervangen maar de term kan me niet voorstellen dat je er iets mee kapot kunt maken lijkt me wel wat uit de lucht gegrepen. Volgens mij moet je juist wel heel voorzichtig te werk gaan, het monteren zal het probleem niet zijn, maar met name de olievoorziening verantwoord op gang krijgen vereist toch wel enige kennis lijkt me.
Verversen van olie en wisselen van het filter is een pre natuurlijk (dat schrijft de TS ook), maar checken en schoonmaken van olieleidingen is ook belangrijk. Dat ding kan volgens mij slecht tegen ff draaien zonder olie met die hoge toerentallen.
Maar goed dat was de vraag niet, en helaas weet ik het antwoord ook niet maar ik blijf dit topic volgen. Ik vind het erg knap dat je aan zon klus begint.
13 jaar
ik weet dat je niets kan stukmaken dat noemenze zo elecktricheturbo wastage word bediend door een elecktriche moter maar ik denk dat je niet hoeft inteleren
turbo lager bus is uitgelopen en overal olie
13 jaar
Deze turbo heeft geen electronische wastegate maar een electronisch geregelde verstelbare schoepen die de druk regelen, inleren hoeft niet, het vervangen van deze turbo is niet anders als bij een conventionele turbo.
gr Martin
martin
ja zo is het hoe jij dat verteld heb een elecktriche verstelbare schoepen ik heb de turbo al gedemonteerd is niet zo moelijk zelfde als anders wat ik wel gezien heb is dat deze moteren geen filter hebben bij het carter verluchting dij de voorige motoren hadden ze wel een filter wand ik vervang deze ook mee altijd
13 jaar
Carterventilatie zit gewoon zoals al heel lang bij de diesels boven op het klepdeksel. Zit met 4 imbus boutjes vast.
gr Martin
ja dat is waar wat jij zeg heb dat losgehaalt en zuivergemaakt maar er zit geen filter in
13 jaar
Er zit wel een filter in maar dat is tegenwoordig een centrifugaal filter wat eigenlijk niet vervangen hoeft te worden, waar het om gaat en zeker als de turbo kapot is gelopen is het membraam wat in het ronde deel zit en die kun je niet loshalen, als deze kapot gaat krijg je dat de motor olie aan gaat zuigen waar het niet moet zoals je turbo en die gaat dan naar verloop van tijd kapot.
gr Martin
Oud en nieuw carterventilatie, je kan ook aan de kleur van de schroefjes zien welke oud en welke nieuw is.
http://www.sebastiaanvanbaarsen.nl/motor...
@ Martin: acht jij het verstandig om de nieuwe ventilatie ook "regelmatig" te vervangen?
13 jaar
arjan
dat is het een zit filter en een niet zo is het
13 jaar
Gert, typ je vanaf je telefoon of zo? Ik snap je reactie niet ;-)
13 jaar
arjan
nee van pc ik had een reactie op je foto
bovenste is de oude model en de onderste is de nieuwe
deze van mij wat ik bezig ben aan de wagen is de ondreste foto heb deze losgehaald en zit geen filter in maar toch zuiver gemaakt
13 jaar
Er zit altijd een filter in, als die er niet in zit is dat waarschijnlijk de oorzaak van de kapotte turbo, als ik een bmw binnen krijg met een kapotte turbo is het eerste wat vervangen wordt de carterventilatie. Schoonmaken heeft geen zin omdat je niet bij het membraam kunt komen.
gr Martin
ja dat is ook zo zeker de carterventilatie maar deze heeft geen want heb ze uitelkaar ge had en er is nooit iemand aan deze wagen ge werkt heeft dan ik
13 jaar
Is goed hoor, dan zit er geen filter in, ow op de foto staan 2 carter ventilatie eenheden waar BEIDE een filter hebben, dat het filter en niet zo uit ziet als jij je voorsteld kunnen wij niets aan doen.
gr Martin
Martin, zou jij dat nieuwe type centrifugaal filter ook regelmatig vervangen? Met regelmatig bedoel ik bijvoorbeeld bij de 3e oilservice beurt (zelfde als die oude).
Thanks.
13 jaar
Nee maar ik zou het waarschijnlijk wel doen om het membraam, daar kun je nog wel wat langer op wachten, maar aangezien je bij een nieuwe unit waar het membraam inzit ook een nieuw filter krijgt maakt dat niet meer uit.
gr Martin
Ja ik bedoel ook de hele carterventilatie unit, daar zit een membraan in? En wat is de standtijd van zo'n membraan, mijn 320d is van 2006 en volgens mij zit die carterventilatie er vanaf het begin in (177000 km). Ik heb nauwelijks olie verbruik en mijn intercoolerslangen zijn mooi schoon (dun filmlaagje)
Alvast bedankt
13 jaar
moet dat ook vervangen worden dan
13 jaar
Dat zou ik wel doen, heb al meerdere keren meegemaakt dat er een motor op stuk gelopen is, hoeft niet zo vaak maar na een turbo schade zou ik het wel doen, zo loop je geen risico omdat je er verder niets aan kunt zien. Als het membraam lek gaat krijg in de motor valse lucht waardoor hij arm gaat lopen (Benzine) of hij gaat de olie daar wegzuigen waar het niet moet (Diesel en Benzine)
gr Martin
Ik wil hier graag nog even op terugkomen, gaat het alleen om nr. 15 op de afbeelding of moet nr. 11 ook mee vervangen worden of is 11 alleen een afdekkapje zonder slijtage onderdelen?
12 jaar
Nummer 11 is het complete membraam inclusief filter,pakking en nieuwe bouten, je hoeft dus alleen nummer 11 te bestellen.
gr Martin
Bedankt Martin!
Gr. Arjan
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar