Hallo, mijn probleem stoort mij al heel lang. ben al zeker naar 6 garages geweest incl de bmw dealer zelf. maar mijn auto heeft nog steeds de zelfde probleem. het gaat alsvolgt
Ik heb een BMW 318d de probleem begon ongeveer toen mijn poulie afbrak bij het starten. Heb ik dus gelijk laten vervangen. En week daarna dynamo deed het niet meer ook vervangen. Vervolgens wou mijn auto als ik hem wou starten helemaal geen reactie geen. dus wanneer ik mijn sleutel omdraai dan hoort je tik. zachtjes maar alle licht in de auto doet het ook de radio maar alleen niet voor lang. en na 30 keer proberen de sleutel om te draaien werd ik boos en nam ik gewoon ff rust en probeerde het paar minuten later weer en vervolgens deed die het gelijk in 1 sleutel omdraai.
Dus daarna is mijn Start motor vervangen. en heb een nieuwe accu van 90 ampere er in laten zetten dus een grotere. en de probleem werd opgelost maar 1 week later was de zelfde probleem er weer. Dus Is mijn auto bijna op alle kabels nagecheckt. en daarna nogmaals weer een andere nieuwe start motor er in gedaan. en de probleem was weer verdwenen voor 2 weken en nu heb ik hem weer terug. ik weet er geen raad meer mee. ik ben al 4000 euro kwijt en me auto blijft de zelfde probleem geven.
ps. in de tussen tijd heb ik wel een subwoofwr instaltie ingebouwd. dus daarbij heb ik me accu pouls even losgehaald.
Graag zou ik hier aantal ideen en antwoorden willen horen. alvast bedankt Mvg Clayton
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het lijkt mij ergens een kortsluiting die op dat moment alle stroom wegpakt. Op moment dat deze afgeschakeld wordt komt de accu weer terug op spanning. Ik heb soortgelijk aan de hand gehad door een kabel breuk.
Ik zou adviseren bij de volgende keer dat je het probleem hebt direct de accu spanning eens te meten! Bij een nieuwe accu zou dat zeker 12,xx volt moeten zijn. Indien die lager is of snel afloopt weet je voldoende.
Succes
Dave
He daved 1975.
probeer eens een aperemeter meter tussen de + klem en de massa te zetten ,indien verbruik weet je zeker dat er ergen een stroomlek is.indien ja , zekering per zekering uitnemen (opgelet markeer waar je deze uitneemt om later terug te zetten)Indien verbruik sopt bij uitnemn van een zekering weet je al in welke kring je moet zoeken voor uw verleis te bepalen.
groetjes en succes
coverbak661
13 jaar
Bedankt ik ga Het even door geven aan de monteur die vandaag even langs komt. Ik hou jullie op de hoogte, en meer ideeën zijn tijd welkom. om me bmw eindelijk weer normaal zonder problemen te laten rijden en starten.
mvg
13 jaar
Ik ben langs dealer geweest, en zijn ideen waren opgeraakt. Nu is mijn probleem nog niet opgelost. Mijn auto als die warm is dan start hij niet. maar in de ochtend als ik naar werk ga na dat me auto aantal uren stil heeft gestaan en is afgekoelt. kan ik hem heel makkelijk en normaal starten. maar als ik dan weer even ben gaan rijden en ik zet em uit en ik wil hem gelijk weer starten, doet tie het niet. Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen. Want dat zou heel erg goed van pas komen. Alvast bedankt
mvg BMW-Junky
13 jaar
Lijkt op kabelbreuk.Zeker als een van de kabels van de accu in de buurt van de uitlaat of ander warmtebron komen.Isolatie wordt dan zachter en je verliest contact.Als de boel koud is krimpt de isolatie en je heb je contact.Ik zou kabel vanaf de accu nalopen miniscul op breuk.Dus kabel zovermogelijk uitnemen en dan buigen vanaf accupol. Steeds verder naar de carrosserie of naar de startmotor.Iedere keer pak je vingerdikte om te buigen.
Dat is de goedkoopste en dan je kunt het zelf doen.
13 jaar
heb je al eens gekeken naar je start motor...
die kan ook op zijn einde lopen.. heb het zelfde gehad soms starte ik mijn auto en ga hij alleen een klik na een keer of 10 probeeren sloeg hij pas aan
bleek de start motor te zijn die niet meer goed was. kan ook in je contact slot zitten dat hij dit probleem heeft maar denk zelf het eerste probleem....
13 jaar
Het schoot mij net binnen. Ik had weliswaar met een benzine model dat ie niet wilde starten warm.Een of ander elektrisch onderdeel wordt warm tijdens het rijden door stroom dat erdoorheen gaat. Daardoor verliest het contact. Eenmaal afgekoeld doet ie weer.
En hduiker, de startmotor is reeds vervangen volgens bmw-junky.
13 jaar
De start motor is 2 keer vervangen omdat ze dachten dat het daaraan lag.
Ik zit nog steeds met het zelfde probleem ik wordt er helemaal schijt ziek van.
Als ik in de ochtend op sta om naar werk te gaan doet tie het gelijk. en dan heb ik 10 minuten gereden naar werk. en vervolgens zet ik hem uit en wil ik hem meteen starten doet tie het niet.
En dan heb ik laatst nog gehad dat ik moest dtoppen bij de stoplicht en ik niet goed optrok en de auto uitviel door te snel met kopeling op te laten komen. dus ik wil hem geljjk weer starten lukte het niet. had wel geluk dat er niemand achter me was en het rustig was heb ik hem de berm in geduwd en laten staan. vervolgens was ik 4 uurtjes later trg gekomen naar de auto om hem weer te kunnen starten deed tie het gelijk.
Maar als de auto warm is en ik wil hem starten en hij start niet dan vraag ik meestal de buuren of ze willen duwen want dan start de auto wel gelijk door aan te duwen.
ik zou het erg op prijs stellen als iemand mij kan helpen.
12 jaar
als je er nu eens iemand bij haalt die er verstand van heeft b.v een hulporganisatie ( moet je wel lid zijn ,of worden) dan kan deze misschien de juiste diagnose stellen als de storing aanwezig is, we kunnen nu allemaal wel ons best doen maar dat is vanaf hier moeilijk, en dan kan er mischien eens gemeten worden
succes
Nou ik heb hem afgegeven aan mijn dealer, die heeft alles na gekeken en kon niks vinden die heeft het weer afgegeven aan BMW dealer zelf. en die hebben de auto grondig uitgelezen en aantal kabelbreuken gevonden. die hebben die weer gevuld en gerepareerd en de auto start nu in 1 keer en alles is in orde. op 1 ding na.
Toen mijn krukas poelie was gebroken hadden ze hem vervangen. En sinds dien is er constant een gepiept wanneer de auto start en rijd. En er is regelmatig wd-40 opgespoten. en nog hielp het niet, ik kreeg ook te horen dat het wel zou verdwijnen omdat het slijtage is. maar na 3/4 maanden ging het gepiep niet weg en werdt het erger.
Iemand toevallig een idee waar ik allemaal naar kan laten kijken exact?
Alvast bedankt.
mvg BMW-Junky
ps: En nog bedankt voor alle hulp en ideeén.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar