Beste mensen,
Ik heb de auto (523i '99 automaat) uit laten lezen omdat er een storing op doet.
Na een paar minuten stationair draaien zakt het toerental in elkaar en schakelt de auto in (denk ik) noodprogramma.
Als dit gebeurd is er ook niet meer mee te rijden,hij heeft echt geen vermogen meer.
Voor het gehoor en gevoel lijkt hij cilinders te missen,maar als ik 1 of 2 cilinders mis,moet ik toch nog wel iets van vermogen hebben.
Ik heb 'm dus uit laten lezen maar er zijn foutmeldingen van de eerste 3 cilinders en 1 van de lambdasonde's vóór de kat.
Ik heb het idee dat het in de lambdasonde van de eerste 3 cilinders zit.
Wat is jullie bevinding?
Ik heb het bonnetje ingescant,misschien maakt dat het wat duidelijker...
Groeten Danny.
[url=http://img171.imageshack.us/i/uitdraaiui...][img]http://img171.imageshack.us/img171/9607/...[/img][/url]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zo te zien is het mengsel veel te arm, vooral op bank 1. Maar ook bank 2 is niet goed.
Ik denk dat de melding op de lambdasonde van bank 1 een gevolg is van het te arm staan - signaal veranderd dan niet meer.
Misfires zijn ook een gevolg van dat te arm staan en kunnen de katalysator beschadigen omdat er onverbrande benzine daar komt.
Omdat beide banken te arm zijn denk ik aan een lek in het inlaatsysteem. Carter ventilatie is berucht bij BMW.
Maar meer dan 1 fout is niet uit te sluiten, mogelijk mgeeft ook de Maf-sensor te weinig aan.
Eerst lekkage vinden, repareren, fouten en leerwaardes resetten en dan kijken of de motor goed blijft lopen.
Je klaagt over het stationair draaien. Als je rijdt is het wel beter/(bijna) goed? Zo ja, Dan wijst dat op een lek.
[quote=oldford]Zo te zien is het mengsel veel te arm, vooral op bank 1. Maar ook bank 2 is niet goed.
Ik denk dat de melding op de lambdasonde van bank 1 een gevolg is van het te arm staan - signaal veranderd dan niet meer.
Misfires zijn ook een gevolg van dat te arm staan en kunnen de katalysator beschadigen omdat er onverbrande benzine daar komt.
Omdat beide banken te arm zijn denk ik aan een lek in het inlaatsysteem. Carter ventilatie is berucht bij BMW.
Maar meer dan 1 fout is niet uit te sluiten, mogelijk mgeeft ook de Maf-sensor te weinig aan.
Eerst lekkage vinden, repareren, fouten en leerwaardes resetten en dan kijken of de motor goed blijft lopen.
Je klaagt over het stationair draaien. Als je rijdt is het wel beter/(bijna) goed? Zo ja, Dan wijst dat op een lek.[/quote]
Hallo Oldford,
Ik ben vandaag bij de BMW garage geweest en daar nog eens uit laten lezen.
Je slaat de spijker op z'n kop,wat jij zei rolde er uit.
En wat betreft het stationair draaien,op den duur zakt ie in elkaar en schakelt hij over op noodprogramma.
Als ik het probleem niet heb (want het is niet altijd) dan rijdt hij als een zonnetje,alleen soms heb ik het idee dat ie wat inhoud maar dat is heel minimaal.
Ik laat het gedeelte van de carterventilatie komende week vervangen,want daar zit zowiezo een lek.Het membraam hoor je ook met een beetje gas geven.
Bedankt voor de info Oldford.
Mvg,
Danny.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar