Hallo forumleden, een vraagje aan de automaatbakspecialisten: vandaag heb ik een proefrit gemaakt in een E60 530i automaat uit 2003 met 2 ton op de klok, de hoofdreden dat ik niet gekocht heb is dat de automaat me zorgen baarde, mogelijk ten onrechte. Bij gas loslaten vanaf zeg een 80 km/u viel het toerental niet terug naar een vaste waarde maar bleef deze schommelen met ik schat een 200 toeren verschil (ruim boven het normale stationair toerental), is dit schommelen normaal en indien niet wat is de meest voor de hand liggende oorzaak?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Valse lucht, vervuild gasklephuis , maar laat hem uit lezen of rij langs een dealer voor een advies wordt hij partikulier aangeboden of garage ?
Wordt aangeboden door een garage, maar als er sprake is van valse lucht of vervuild gasklephuis, waarom loopt ie dan wel gewoon netjes stationair, deel- en vollast en doet het verschijnsel zich alleen voor bij gas los? Volgens mij wordt er bij deceleratie helemaal geen brandstof ingespoten boven een bepaald toerental, of is dat alleen bij handgeschakelde bakken zo? Ik had het gevoel dat het door de automaatbak kwam, maar ben geen specialist.
6 jaar
Dan kunnen ze de auto en vooral de bak uitlezen neem ik aan , zou dat dan laten doen , dan weet je meer , valse lucht en vervuiling beïnvloeden vaak de stationair loop vandaar de gedachte.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar