BMW 316 compact TI E46 December 2002
Veel witte rook uit de uitlaat en motorblok, startte goed tot dat de garage de motor voor reparatie is onderzocht.
De garage beweert dat de onderblok veel schade heeft en de motor moet compleet vervangen worden.
Motor hebt 168000km op staan, moet ik de motor laten reviseren, andere motor kopen of de auto geheel afschrijven.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dus je zegt dat de garage jou motor gesloopt heeft ?
Of ging hij erheen met deze klacht ?
Ligt eraan wat er defect is , lijkt op koppakking maar rijden met een goed defecte koppakking kan vloeistofslag opleveren , en dus schade aan motorblok zelf.
Dan ander motortje erin.
De auto ging erheen met de klacht, namelijk witte rook startte goed,
mijn vraag is kan er dan toch sprake zijn van schade aan de motor onderblok?
Met dank!
11 jaar
Als hij genoeg koelvloeistof in de cilinder/s heeft gekregen , kan er inderdaad door vloeistofslag , schade zijn ontstaan.
Kan de schade aan de onderblok nog hersteld worden of toch een ander motortje erin.
11 jaar
Alles kan hersteld worden , maar tegen welke prijs ?
Probeer eerst eens duidelijk te krijgen wat er nu precies mis is , roepen het motorblok is in puin , is een ruim begrip.
Hoelang heb je doorgereden met de witte rook? Het kan ook een scheur zijn in het blok zelf natuurlijk.
11 jaar
Witte rook? Is het niet gewoon dat je carterventilatie kapot is?
Dat ie misschien olie aan het verbranden is?
Gaan vaak kapot bij dit type motorblok
Witte rook duidt op koelvloeistof die verbrand wordt. Van olie krijg je blauwe rook.
11 jaar
Daar ben ik het niet mee eens. Van beetje olie wel ja blauwe rook.
Maar al komt er veel olie in de cilinderruimte word het witte rook.
Als deze motoren roken door een kapotte carterventilatie dan is die rook bijna wit. En dat komt heel vaak voor bij deze motoren, zeker als er van alles is dichtgeslipt (Waar deze motoren ook heel gevoelig voor zijn). Ik heb het nog niet meegemaakt dat er dusdanige motorschade was dat het blok zou moeten worden gereviseerd. Maar het ligt er een beetje aan hoelang je er mee hebt doorgereden en hoeveel olie er is verbruikt, die kan zo fors zijn dat de olie achter uit de uitlaat druppelt.
gr Martin
[quote=kaleido 1]Als hij genoeg koelvloeistof in de cilinder/s heeft gekregen , kan er inderdaad door vloeistofslag , schade zijn ontstaan.[/quote]
Het probleem is niet verholpen de garage hebt een andere motor geplaats uit een schade auto, zonder de oorzaak te vinden!
10 jaar
[quote=kaleido 1]Dus je zegt dat de garage jou motor gesloopt heeft ?
Of ging hij erheen met deze klacht ?
Ligt eraan wat er defect is , lijkt op koppakking maar rijden met een goed defecte koppakking kan vloeistofslag opleveren , en dus schade aan motorblok zelf.
Dan ander motortje erin.[/quote]
Er is een andere motor uit een de schde auto geplaats, maar het is probleem is nog niet verholpen moet ik de motor weer laten vervangen of toch reviseren.
10 jaar
[quote=Brum1467]Witte rook duidt op koelvloeistof die verbrand wordt. Van olie krijg je blauwe rook.[/quote]
De motor blok heb ik laten vervangen, maar het blijft roken. Moet ik het laten reviseren of opnieuw vervangen.
10 jaar
[quote=kaleido 1]Als hij genoeg koelvloeistof in de cilinder/s heeft gekregen , kan er inderdaad door vloeistofslag , schade zijn ontstaan.[/quote]
Een monteur zegt dat de motorblok dat onder de auto is geplaats beter vervangen kan worden er is meer aan de hand dan de koppakking en zuigers alleen.
10 jaar
[quote=kaleido 1]Alles kan hersteld worden , maar tegen welke prijs ?
Probeer eerst eens duidelijk te krijgen wat er nu precies mis is , roepen het motorblok is in puin , is een ruim begrip.[/quote]
Het motor blok is inmiddels door een een andere motor vervangen uit een schade auto, maar blijft constant roken.
Vermoedelijk hebt deze blok meer problemen dan de zuigers en koppakking, moet ik reviseren of toch weer vervangen.
10 jaar
[quote=GJBAutos]Als deze motoren roken door een kapotte carterventilatie dan is die rook bijna wit. En dat komt heel vaak voor bij deze motoren, zeker als er van alles is dichtgeslipt (Waar deze motoren ook heel gevoelig voor zijn). Ik heb het nog niet meegemaakt dat er dusdanige motorschade was dat het blok zou moeten worden gereviseerd. Maar het ligt er een beetje aan hoelang je er mee hebt doorgereden en hoeveel olie er is verbruikt, die kan zo fors zijn dat de olie achter uit de uitlaat druppelt.
gr Martin[/quote]
De garage hebt de motorblok vervangen uit een schade auto, maar blijft constant roken, Een andere monteur adviseeert mij deze ook te vervangen omdat de geur en kleur niet alleen de koppakking en zuigers probleem geeft. Adviseert mij een andere motorblok en niet te reviseren. De kans dat ik lang hebt door gereden kan kloppen want er komt zwarte roet uit de uitlaat.
10 jaar
[quote=rover200vi]Hoelang heb je doorgereden met de witte rook? Het kan ook een scheur zijn in het blok zelf natuurlijk.[/quote]
motorblok vervangen maar auto blijft constant roken en zwarte roet uit de uilaat, moet ik het laten reviseren of toch weer vervangen
10 jaar
Zou het mischien aan turbo liggen, beginnende slijtage, maar heeft je wagen een turbo, 't is maar een tip.
Gr.
10 jaar
Probleem zit in het klepseals bovenblok waar je vanos en VVT. Seals zijn hard geworden en olie lek naar je cilinder ruimte wat resulteert witte rook.
10 jaar
[quote=GJBAutos]Als deze motoren roken door een kapotte carterventilatie dan is die rook bijna wit. En dat komt heel vaak voor bij deze motoren, zeker als er van alles is dichtgeslipt (Waar deze motoren ook heel gevoelig voor zijn). Ik heb het nog niet meegemaakt dat er dusdanige motorschade was dat het blok zou moeten worden gereviseerd. Maar het ligt er een beetje aan hoelang je er mee hebt doorgereden en hoeveel olie er is verbruikt, die kan zo fors zijn dat de olie achter uit de uitlaat druppelt.
gr Martin[/quote]
lk wil u hartelijk danken voor uw bijdrage, er druipt inderdaad een zwarte olie/vloeistof uit de uitlaat en de witte rook ruikt ook naar verbrande brandstof.
10 jaar
[quote=kaleido 1]Alles kan hersteld worden , maar tegen welke prijs ?
Probeer eerst eens duidelijk te krijgen wat er nu precies mis is , roepen het motorblok is in puin , is een ruim begrip.[/quote]
Bedankt voor uw bijdrage, problem nog niet opgelost
10 jaar
[quote=vegito]Probleem zit in het klepseals bovenblok waar je vanos en VVT. Seals zijn hard geworden en olie lek naar je cilinder ruimte wat resulteert witte rook.[/quote]
Bedankt voor uw bijdrage, hoe kan het probleem dat zit in het klepseals bovenblok waar je vanos en VVT hersteld worden.
10 jaar
[quote=rover200vi]Hoelang heb je doorgereden met de witte rook? Het kan ook een scheur zijn in het blok zelf natuurlijk.[/quote]
Bedankt voor uw reaktie, problem nog niet opgelost
10 jaar
[quote=kaleido 1]Als hij genoeg koelvloeistof in de cilinder/s heeft gekregen , kan er inderdaad door vloeistofslag , schade zijn ontstaan.[/quote]
Bedankt voor uw bijdrage, problem niet opgelost.
10 jaar
[quote=GJBAutos]Als deze motoren roken door een kapotte carterventilatie dan is die rook bijna wit. En dat komt heel vaak voor bij deze motoren, zeker als er van alles is dichtgeslipt (Waar deze motoren ook heel gevoelig voor zijn). Ik heb het nog niet meegemaakt dat er dusdanige motorschade was dat het blok zou moeten worden gereviseerd. Maar het ligt er een beetje aan hoelang je er mee hebt doorgereden en hoeveel olie er is verbruikt, die kan zo fors zijn dat de olie achter uit de uitlaat druppelt.
gr Martin[/quote]
k wil u hartelijk danken voor uw bijdrage, er druipt inderdaad een zwarte olie/vloeistof uit de uitlaat en de witte rook ruikt ook naar verbrande brandstof.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar