BMW 3-Serie: Kan remdruk verlies oorzaak niet vinden!

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 318i

Ik heb een 318i coupe van 92 die remdruk verliest. Met ABS!

Auto remt prima maar als ik hem in blijf trappen verdwijnt die compleet naar de bodem en zo blijft het telkens.

Remblokken remschijven zijn prima

Ik heb alle 4 leidingen al een paar x ontlucht. Is gewoon goed.

heb er nieuwe remvloeistof en een andere hoofdrem cilinder op geprobeerd (word niet beter)

Nou zat ik er aan te denken de ABS pomp te ontluchten.

zal iemand mij eens willen vertellen hoe ik dat kan doen (zie wel genoeg wat ik los kan draaien , maar liever een beetje zekerheid!)

Bedankt..





[b]Mededeling: PROBLEMCAR.NL vraagt iedereen die een probleem heeft voorgelegd op het forum ook de oplossing hier weer te vermelden. Degene die helpt om een probleem op te lossen hoort graag hoe het is afgelopen!!! Bij het uitblijven / veelvuldig verzuimen van enig feedback bestaat de mogelijkheid dat u een nieuwe vraag retour krijgt....[/b]

partner 1.9

Geplaatst door partner 1.9 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

kaleido 1 (1445) PRO, 10 jaar geleden

Kijk maar eens via de zoekfunctie , zul bij alle merken dit verschijnsel tegenkomen , zelfs het vervangen van de abs pomp geeft niet altijd het gewenste resultaat.
Waar het aan ligt , weet ik niet , maar met gewoon rijden en noodstop levert het geen gevaar op , heb dit met een vectra al een keer geprobeerd , had hetzelfde verschijnsel.

Hans4040 (300) PRO, 10 jaar geleden

Versleten hoofdrem cilinder..?

Freude_am_Fahren (0), 10 jaar geleden

De afdicht-ring van de plunjer daarin dan toch eerder ...

partner 1.9 (0), 10 jaar geleden

Ik zelf vind het ook wel kunnen kwa rijden. (Kaleido 1) Maar moet de auto nog apk gekeurd hebben deze maand, en denk dat ze het daar niet accepteren.

En ik had al een andere hoofdremcilinder getest van een andere bmw die ik voor onderdelen had staan. (Dat gaf ook geen beter resultaat helaas.

En met de plunjer ring bedoel je die van de hoofremcilinder (Freude_am_Fahren) ?

Kan het dan niet zo zijn dat de Abs pomp is ontlucht moet worden?

kaleido 1 (1445) PRO, 10 jaar geleden

Als de motor uit staat , heb je het probleem niet waarschijnlijk ?
Als dat zo is, is het geen inwendige lekkage van de hoofdremcilinder of een ander soort lekkage.
Als het pedaal blijft staan met de motor uit , wordt hij gewoon goed gekeurd.

partner 1.9 (0), 10 jaar geleden

Ook bij motor uit trap ik hem uiteindelijk helemaal naar de bodem.

Maar er is verder ook nergens nattigheid te zien en verliest ook geen remvloeistof !

rover200vi (0), 10 jaar geleden

Als je iemand op de rem laat trappen beginnen de rijmslangetjes dan bol te staan? Klinkt als oude rijmslangetjes....

Freude_am_Fahren (0), 10 jaar geleden

Hoofdremcylinder en plunjer (of zuiger, die je bedient met het rempedaal) slijten zelf maar weinig onder de gegeven smeer-condities (omgeven door remvloeistof).
De seal (zie bijv. www.eriks.com) op de plunjer zal waarschijnlijk wat lekken (inwendig, van hoge druk kant naar lage druk kant). Dat merk je goed bij langzaam intrappen maar bijna niet bij snel intrappen, tijdens gebruik van de remmen. Vervangen van de seal is pas nodig als het rempedaal te snel richting bodem geduwd kan worden/ als de remwerking tekortschiet.

partner 1.9 (0), 10 jaar geleden

Vandaag alle slangen gecontroleerd met 2 man of ze idd bol gingen staan (dit was zekr niet het geval).

Freude_am_Fahren als die seal lekt zou ik dat dan ergens aan kunnen zien? (Want daar heb ik dus wel telkens op gelet) de omschrijving zoals je het noemt. dat zou het dan toch echt gewoon moeten zijn. Ik weet het niet meer. Begint knap irritant te worden.

Plaats morgen nog is een andere Remcilinder kijken of het wat anders word.







[b]Mededeling: PROBLEMCAR.NL vraagt iedereen die een probleem heeft voorgelegd op het forum ook de oplossing hier weer te vermelden. Degene die helpt om een probleem op te lossen hoort graag hoe het is afgelopen!!! Bij het uitblijven / veelvuldig verzuimen van enig feedback bestaat de mogelijkheid dat u een nieuwe vraag retour krijgt....[/b]

rover200vi (0), 10 jaar geleden

Ok ik ben benieuwd. Je weet trouwens dat er achter 4 remleidingen zitten toch? Er zitten 2 per kant gescheiden door een stukje harde remleiding...

GJBAutos (0) PRO, 10 jaar geleden

Als je remslangen al zover zouden uitzetten bij het bedienen van de rem dan nog zal het een rempedaal niet helemaal naar beneden te trappen zijn. Het kan heel goed dat de hoofdrem cilinder defect is geweest en dat de nieuwe 2e handse bij het ontluchten ook is gaan lekken omdat het pedaal te ver is ingetrapt. Ook kan het gewoon in de ABS pomp zitten, komt wel vaker voor en is niet echt een probleem.

gr Martin

Freude_am_Fahren (0), 10 jaar geleden

Lek van de (hydraulische) afdichting van de plunjer van de hoofdremcylinder zie je niet: Lekt alleen (intern) van hoge-druk kant naar lage-druk.
Zo'n seal dient alleen te bewegen langs het dichte deel van de remcylinder, zonder poorten aan de zijkant tegen te komen. Is dat wel het geval (bijvoorbeeld als gevolg van te ver intrappen van de rem: Dat leid ik af uit een van de bovenstaande reacties. Dacht tot nog toe dat de kleppen aan de voorkant van de hoofdremcylinder zaten.) dan kan de seal beschadigd raken. Niet meer 100% afdichten is dan het gevolg.
Vervangen van de seal is de enige manier om van inwendige lek af te komen. Daarvoor moet de plunjer (of zuiger) wel uit de hoofdremcylinder gehaald worden ...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.