auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie: BMW 316i E36 Compact, probleem laag toerenbereik

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 316i

Deze BMW liep tot vorige week prima. Luchtfilterhuis is los geweest en dus de stekker van de luchthoeveelheidsmeter. Na alles weer opnieuw
aangesloten te hebben is de mengselregeling in lagere toerengebieden niet meer correct. Stinken naar benzine, afslaan bij wegrijden, etc.
Boven de 2500 rpm lijkt er weinig mis mee. Luchthoeveelheidsmeter uitgebouwd en stekker schoongemaakt (contactspray) en gekeken of de klep makkelijk en vrij kan bewegen. Lijkt allemaal goed. Ingebouwd en 10 minuten goed lopen, daarna weer zelfde probleem.
Ook met een andere luchthoeveelheidsmeter gaat het 10 minuten goed en daarna weer hetzelfde liedje.

Wie weet raad? Komt dmv uitlezen deze storing boven water? Het kan volgens mij niet heel spannend zijn.

Geplaatst door

GW-tje (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Waarom is het luchtfilterhuis en de stekker van de luchthoeveelheidsmeter los geweest.....

Hans4040 1425
badge vip badge

11 jaar

Deze zijn gedemonteerd geweest om een beschadigde grille te kunnen vervangen.

GW-tje 0

11 jaar

Waarschijnlijk een luchtlek ergens in het inlaattraject. Check alle rubbers vanaf de LMM.

MJ 0
badge

11 jaar

Je doelt op het rubber wat naar het gasklephuis loopt, direct achter de meter? Zal eens gaan kijken vanavond. Is het niet zo dat hij bij valse lucht stationair ook meer problemen zou geven?

GW-tje 0

11 jaar

Omdat de storing optrad nadat ermee gerommeld is ligt het voor voor de hand dat er iets is losgeraakt. Oude rubberen slangen ect (bj 1996) willen dan makkelijk scheuren.

MJ 0
badge

11 jaar

De storing is opgelost en de auto rijdt weer zoals het hoort. MJ had het bij het rechte eind. Er loopt vanaf de LMM een rubber aansluitstuk naar het gasklephuis/inlaattraject en die heeft aan de achter/onderkant een tule waarop een rubber slang geschoven zit die naar de brandstofgalerij loopt.
Deze slang was gescheurd door de ouderdom. Daar kwam dus de valse lucht naarbinnen. Nieuwe slang gemaakt en probleem over.

Dank voor het meedenken!

GW-tje 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.