BMW 3-Serie: Vermogenverlies

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Diesel, Motorcode: 318tds

Zit een beetje met een 318tds van bj.95 in m'n maag.Deze auto is ingeruilt met een gescheurde cil.kop,en die is dan ook vervangen.Nieuwe koppakking enz.Brandstof filter is aangezien de lange stilstand van de auto ook vervangen en tevens is de tank leeggezogen en tankfiltertje vervangen.Dit alles omdat de auto niet naar behoren op snelheid wil komen.Top ong.135km/u.Auto start zowel in koude als in warme toestand normaal en de motor loopt ook netjes.Heb de turbodruksensor ook vervangen maar deze fout blijft terugkomen met het uitlezen samen met cruisecontr.sensor,terwijl er helemaal geen cr.contr.op zit.Ook heb ik van een andere goedlopende auto de injectoren omgewisseld maar ook dat heeft geen effect.De turbo leverd ook genoeg druk,dit is allerdings gewoon met de hand op de losgekoppelde turboslang gecontroleerd en vergeleken met de andere auto.Pomp is met een klokje op tijd gezet(0,65)op aangeven van ons motorrevisiebedrijf.
Heeft een van jullie heldere geesten hier nog een oplossing .Ook vraag ik me af of dit type ook op noodloop kan gaan.
Bvb dank Steve

appollus

Geplaatst door appollus (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

bewise (0) PRO, 15 jaar geleden

Bij een defecte lmm blijft hij ook weleens aangeven dat de turbodruksensor kapot is.
Heb je de egr ook al gecontroleerd?

appollus (0) PRO, 15 jaar geleden

Zit er op dit type motor een Lmm,en zo ja,waar moet die dan zitten?

bewise (0) PRO, 15 jaar geleden

Nee inderdaad je hebt gelijk hier zit geen lmm op was ff in de war met een 318D.
Heb je ook al turbodruk gemeten tijdens het rijden?
Controleer anders de wastegat eens visueel.
Heb je het vacuumsysteem ook al nagelopen?

appollus (0) PRO, 15 jaar geleden

De turbodruk heb ik niet rijdend gemeten maar gewoon met de hand op de losgekoppelde drukslang gecontr.
en naar mijn mening genoeg druk.Het vacuumsyst.ook helemaal nagelopen maar niks tegenstrijdig geconstateerd.De overdrukklep gedemonteerd en op werking gecontroleerd en grondig gereinigt.Heb ook een proefrit gemaakt met de vac.leiding die de klep bediend losgekoppelt maar ook geen resultaat. Begin er aardig slapeloze nachten van te krijgen.

bewise (0) PRO, 15 jaar geleden

Rook hij ook als je optrekt?

appollus (0) PRO, 15 jaar geleden

Jeetje,da's een goeie.Probeer wel eens in de spiegel te kijken bij optrekken maar dat valt natuurlijk niet mee om dat goed te constateren. Bij het starten komt wel wat rook vrij maar dat is vrij normaal vind ik bij dit type.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.