auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 318D: Vermogenverlies

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: N47, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 100

Allen,

Sinds een week heb ik enorm vermogenverlies.
Bij stil vertrekken kwart gas springt de turbo aan en gaat hij in toeren duw je dan de gas wat meer in valt hij dood en trekt hij niet meer.
Hij schokt rond de 2000 toeren als je stil gas geeft
Hij rookt enorm wit bij 20-30 min stationair draaien.
Verbruikt meer olie dan voorheen
Foutcode p2279 komt regelmatig tevoorschijn als deze fout opkomt heb ik terug wat meer vermogen.
Wat ik heel raar vind want het zou andersom moeten zijn volgens mij.

Lmm is vervangen
Turbodruksensor is vervangen
Mazout filter is vervangen
Geen foutcode op dpf
Turbo geen speling
Egr niet vervuild
Geen scheur of barst te vinden in een leiding

Hebben jullie nog een ideetje ?

Geplaatst door

tom claes-1 (0)

al 6 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Lijkt wel kopaking die lek. Is of turbo die het begeeft

Bedankt voor de reactie.
Koppaking lijkt me onwaarschijnlijk vermits er op vlak van koelvloeistof geen problemen zijn.

De turbo heb ik ook in gedachten maar vind het raar dat deze wel werkt bij stil optrekken en deze werkt ook als ik de foutcode heb wel niet 100%

Garage beweerde trubo ok turbo actuator stuk echter deze heb ik ook vervangen maar veranderde niets :-/

tom claes-1 0

6 jaar

Dit is de foutcode

tom claes-1 0

6 jaar

Ik kan geen fout code zien op de foto zal wel aan me telefoon lichen vind wel raar dat ze niet bij de brandstof pomp hebben gekeken wand die pomp jouw Brand stof.
En je turbo begind pas te werken bij zo veel toeren hoeveel dat is weet ik zo niet

Zo zie je de foto mss beter.
Brandstofpomp heb ik nog niet gecontroleerd.
Turbo werkt ook bij lage toeren de turbos van tegenwoordig hebben allemaal dubbele spoelen zitten zoals de mijne. Hoge en lage toeren
3 garages gedaan
1 zegt turbo actuator
1 zegt roetfilter
En de laatste zei me “ ja man das proberen om te vinden wat het is”

tom claes-1 0

6 jaar

Oké ja als ik deze foutcode in druk krijg ik aleen Gasklep huis vuil. Maar lijkt mij meer brandstof pomp niet de volle benzine Door geeft als je vol het gas in trapt. Maar wite rook is verbanden van oli wat al niet best is.
Zuiger veren kunnen ook minder zijn dat heb ik met mijn auto ook gehad.

Zuiger veren lijkt me ook niet trouwens bij bmw van 2009 ik trek me even trug en hou me bezig met benzine auto's hoop dat je het vind. Veel succes

Bedankt om even mee te zoeken
Ik ga er deze week mijn hoofd nog over breken.
Brandstofpomp kan wel zoals je zegt maar waar komt het olieverbruik dan van denk dat ik eens turbo ga zoeken.
Bedankt

tom claes-1 0

6 jaar

Oké is goed bij mij waren dat de zuiger veren die versleten waren. Zuiger schrap veren maar leek me gek voor bmw van 2009 kan zo maar weet het niet.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.