Ik heb een 318i S (16V) uit 1990 met ca. 170000 op de teller
(NAP). Motorisch rijd hij lekker, alleen merk ik een sterk resonerend geluid achter bij het afremmen (aandrijving, volgens mij is dit normaal bij aandrijving achter met ketting! (ik heb nog geen achterwielaandrijving voorheen gereden).
Ik heb hem gekocht met een sportuitlaat(remus), maar ik vind dat hij bij het starte het toerental nog al fluctureerd (hij slaat niet af of zo) dit is ook als ik gewoon afrem en koppeling intrap, ik vraag me af of dat met slechte bougies, of afstelling te maken heeft. Veder rijd hij vind ik goed en laat me dan (nog) niet in de steek.
Alleen in nadeeltje is dat er elecktrisch rare dingen zijn, zo heb ik een asbaklampje wat het dan wel en dan niet doet, hetzelfde geld voor de Km-teller (toerenteller brand altijd) maar hier betreft het een loscontact, want een klein tikje tegen het kunstof paneel van de km-teller en het lampje springt aan.
Ik had zelf eens gedacht aan dat het zou kunnen liggen dat er nog oude originele zekeringen inzitten (of is dit misschien wat vergezocht).
Ik heb wel een origineel boekje, maar hierin staat net niet de 318iS, ik zou dan ook graag willen weten van diegene die eenzelfde model hebben, of er onderdelen zijn die bij een km-stand van rondom de 170000 dienen vervangen te worden.
Voor de rest ben ik tevreden over de auto. (alleen heb ik helaas niet meer de originele half-kuip stoeltjes van de S versie, maar zijn deze door de vorige eigenaar geruild met zijn broer voor de normale stoel. (misschien heeft eeniemand nog van deze originele stoelen)?
M.b.t. de problemen, hoop ik dat me iemand iets kan zeggen wat me enigzins kan helpen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hallo dennis
wat je schommelen in toeren betreft,haal je stappenmotor,ofwel je stationairmotor eens eraf,en reinig deze eens met remmenreiniger!meestal is dan het probleem verholpen!door aangekoekte troep en olie kan deze niet meer na behoren functioneren.zal niet aan je bougie's liggen.maar om er nieuwe in te zetten kan geen kwaad hoor.deze stappenmotor zit meestal onder je inlaatspruitstuk,een langwerpig kokertje met 2 slangen erop waarvan 1 slang naar de inlaat gaat..ook zit er één connector op.
wat je beschrijft met die lampjes,kan best slecht contact zijn,of ergens een kabelbreuk wat dit veroorzaakt!je kan de zekering er eens uithalen en kijken of deze niet geoxideerd is..
heeft dat resonerend geluid niks te maken met je cardan ??
normaal gesproken zou je dit toch niet mogen horen!tenminste niet 'hard'
succes ermee..
wiellager??
lampjes gewoon vervangen, dit is een logische kilometrstand dat ze defect raken, door er op te slaan maken ze nog wer even contact.
zie v.w.b. de achteras eens naar de sub-framerubbers. deze willen wel eens los liggen. en geven bij deceleratie ook dit soort gerommel.
vr.gr.
Dag Stefan,
Het was inderdaad de stationair motor die vuil was, is nu verholpen, bedankt voor de tip.
groet,
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar