Mogge,
Ik heb een aantal vragen. Ik heb zojuist een BMW compact uit 2001 gekocht,
waarbij oa de stabilisatorstangen en draagarmrubbers vervangen moeten worden...
Kan iemand mij vertellen of dit een dure grap is?
Ook nog een airco-vraag:
Ik heb airco, echter gewoon met de draaiknoppen...
is dit te vervangen voor de digitale versie, door enkel een
andere airco-unit in het dashboard te plaatsen? Of moeten
er ook allerlei sensors etc in de motorruimte vervangen worden...
En volgens mij hebben deze BMW's een distributie-ketting, en geen riem...
Moet deze ketting weleens vervangen worden?
Alvast bedankt voor de info.
Mvg,
Bas
Dankje Theo,
Daar zie ik dan meteen van af...
als het nou idd alleen die dashboerd-unit was,
maar dit is toch wat ingrijpender!
Bas
17 jaar
Nou,
het hele spulletje aan stangen/rubbers is vervangen...
Mvg,
bas
17 jaar
Heb je ook uitgelijnt..?.. ik zou dat wel doen i.v.m je banden gelijkmatig slijtage.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
Beknopt zullen er zeker sensoren e.d bij moeten komen te denken aan de regel unit als ook de ECU (electronic control unitt) dan nog rekening houden met het feit dat de compressor ook vervangen moet worden, de compressor wat er nu inzit is er één met een vast slagvolume deze geeft zijn volledige capaciteit bij draaien.
Auto 's met ECC (electronic climate control) hebben een compressor met variabel slag volume.
Hoe meer electronica hoe gecompliceerder het wordt, en uitbreiding op een storing/defect wordt vergroot.
17 jaar