Mogge,
Ik heb een aantal vragen. Ik heb zojuist een BMW compact uit 2001 gekocht,
waarbij oa de stabilisatorstangen en draagarmrubbers vervangen moeten worden...
Kan iemand mij vertellen of dit een dure grap is?
Ook nog een airco-vraag:
Ik heb airco, echter gewoon met de draaiknoppen...
is dit te vervangen voor de digitale versie, door enkel een
andere airco-unit in het dashboard te plaatsen? Of moeten
er ook allerlei sensors etc in de motorruimte vervangen worden...
En volgens mij hebben deze BMW's een distributie-ketting, en geen riem...
Moet deze ketting weleens vervangen worden?
Alvast bedankt voor de info.
Mvg,
Bas
Geplaatst door bas943 (0) , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
4 Reacties
TheoStek (0) PRO, 16 jaar geleden
Beknopt zullen er zeker sensoren e.d bij moeten komen te denken aan de regel unit als ook de ECU (electronic control unitt) dan nog rekening houden met het feit dat de compressor ook vervangen moet worden, de compressor wat er nu inzit is er één met een vast slagvolume deze geeft zijn volledige capaciteit bij draaien.
Auto 's met ECC (electronic climate control) hebben een compressor met variabel slag volume.
Hoe meer electronica hoe gecompliceerder het wordt, en uitbreiding op een storing/defect wordt vergroot.
bas943 (0), 16 jaar geleden
Dankje Theo,
Daar zie ik dan meteen van af...
als het nou idd alleen die dashboerd-unit was,
maar dit is toch wat ingrijpender!
Bas
bas943 (0), 16 jaar geleden
Nou,
het hele spulletje aan stangen/rubbers is vervangen...
Mvg,
bas
vegito (0), 16 jaar geleden
Heb je ook uitgelijnt..?.. ik zou dat wel doen i.v.m je banden gelijkmatig slijtage.